Prisen ble overrakt fredag ettermiddag på Internet World, til gründer Øivind Robbestad i NetAd, av ansvarlig redaktør Jens Kanden i digi.no.
Juryen konstaterte at det var få reelle nyheter på messen. Den måtte videre drive oppsøkende virksomhet for å grave fram emner som kunne nomineres. Seks gode nominasjoner førte likevel til et vanskelig valg.
Juryen begrunner valget av norske AdCount ved at dette verktøyet for annonsering på Internett utgjør en virkelig nyhet på messen. Det passer godt inn i norsk virkelighet som redskap for små og mellomstore bedrifter. Det er et enkelt, brukervennlig og allsidig annonsesystem med gode muligheter til kontroll og rapportering.
Juryen mener det vil bidra til å senke terskelen for annonsering over internettet, og slik fremme det medium som er formålet med hele Internet World. Juryen uttaler videre at systemet har gode utviklingsmuligheter, og at det vil kunne brukes av både innholdsleverandører og annonsører.
Annonsesystemets enkelhet gjør det til et godt alternativ til større og dyrere, utenlandske løsninger à la amerikanske NetGravity.