Yahoo! satser på TV-reklame

Med Ad-Booster vil Yahoo! satse på TV-reklame på nettet i Flash-format, uavhengig av forbindelse og hastighet

Yahoo! i Europa har innledet et samarbeid med den sveitsiske teknologibedriften Interactive Communication Group, som nylig har lansert Ad-Booster. Det skriver selskapene i en pressemelding.

- Med Ad-Booster vil våre kunder kunne anvende TV-reklame på nettet, og dermed brande både bedrifter og produkter mer effektivt, sier administrerende direktør Morten Damgaard i Yahoo! Nordic.

Stadig flere nordmenn slår til på floraen av bredbåndstilbud her til lands, spesielt i tettbygde strøk. Yahoo! hevder imidlertid at muligheten for videoreklame ikke kun vil være tilrettelagt for bredbåndsbrukere. Streamingen av videoer vil nå ut til de aller fleste.

- Med Ad-Booster kan vi maksimere effekten av video-spotter til Internett-brukere, uansett om de har ADSL eller benytter modem. Det gir flere muligheter for online kampanjer som kan henge tett sammen med bedriftens øvrige annonseaktiviteter. Dermed oppnås bedre synergi mellom on- og offline kampanjer, samt en meget høy brandingverdi, hevder Morten Damgaard.

Ad-Booster benytter Flash og gjør det mulig for annonsører å avlevere videoklipp og etterfølgende tilpasse det til forskjellige annonseformat.

- Flere og flere er etter hvert online, men forbindelses-hastigheten er fremdeles langsom for mange. Vårt nye produkt sikrer at annonsører oppnår høy brandingverdi online ved å bruke videoklipp som kan ses av alle uansett forbindelse, sier Patrick Ashworth, medgrunnlegger av Interactive Communication Group i pressemeldingen.

Til toppen