Yahoo! størst i Media Metrix-undersøkelse

Nettbrukere som kobler seg opp på arbeidsplassen er mer hos Yahoo enn på noe annet nettsted, ifølge den første undersøkelsen for bruk av Internett fra arbeidsplassen.

Undersøkelsen er gjort av tidligere PC-Meter, som nå er omdøpt til Media Metrix, The PC-Meter Company.

Ifølge undersøkelsen var mer enn 48 prosent av regelmessige nettbrukere innom Yahoo! i april måned, da undersøkelsen ble gjort. Det nest mest besøkte nettstedet på listen, er hjemmesidene til Netscape, som lå et snaut prosentpoeng lavere.

Media Metrix-undersøkelsen er nå sluppet til selskapets kunder, men den vil likevel ikke bli publisert på selskapets nettsider. PC-Meter fikk tidligere mye kritikk for målemetodene som ble brukt, og i en erklæring fra selskapet heter det nå at de ikke vil slippe tallene, fordi de tidligere har blitt mistolket.

Til toppen