ZDNet danker ut alle

Den første store, tilgjengelige undersøkelsen som kartlegger innholdsleverandører på Internett, PC Meters "Media Metrix", konkluderer med at ZDNet blir klart mest lest av det man kan kalle profesjonelle lesere.

Undersøkelsen viser at den ledende innholdstjenesten fremfor noen er ZDNets nettsider om Internett og informasjonsteknologi. Ifølge foreløpige ukategoriserte rangeringer fra PC Meters april-undersøkelse, ligger ZDNet på topp fulgt av andre nettsteder som primært dekker databransjen, slik som CNETs cnet.com og CMPs techweb.com, og mer generelle nyhetstjenestester som CNNs cnn.com og Time Warners pathfinder.com.

Media Metrix-tallene bekrefter tidligere undersøkelser som viser at flest lesere velger ZDNets innholdstjeneste, om de befinner seg på jobb eller er hjemme. Innen Media Metrix-kategorien "nyheter, informasjon og underholdning" har ZDNet tronet på toppen i 11 av de siste 12 månedene, skriver Mercury Mail.

Feilmarginen for Media Matrix-undersøkelsen, som har et panel på 9571 hjemmebrukere, oppgis å være på pluss/minus ett prosentpoeng. For jobbpanelet, som bare har 453 nettbrukere, er feilmarginen pluss/minus fire prosentpoeng.

Det mest overraskende med undersøkelsen er at ZDNet, som har spesialisert seg på IT-nyheter, danker ut generelle nyhetstjenester som eksempelvis CNN. Når det er sagt er ZDNet noe langt mer enn bare én nyhetstjeneste.

Ziff-Davis' ZDNet-kanaler inneholder alt fra CZDNet News til The Whole Web Catalog, ZDNet Games, ZDNet Software Library, ZDNet Products, ZDNet Mac, ZDNet Community Center, Netbuyer og HealthyPC.Com.

Til toppen