Avtalen mellom Zoom og SOL har til hensikt å lede trafikk inn til nettstedet www.zoom.no. Partene ønsker å skape et ledende nettsted for søk etter informasjon og kjøp av produkter overfor en bred målgruppe av forbrukere, skriver Zoom i en pressemelding.
- Hvis vi skal klare å ta posisjonen som nummer én, må vi ha mer trafikk. Avtalen ble inngått for å øke trafikken og for å nå flere brukere, sier daglig leder for Zoom Network AS, Bente Klemetsdal til digi.no.
Hun legger til at Zoom er en av de få kjøpeguidene i Norge hvor man kan sammenlikne priser, og håper SOL vil være glade for å kunne tilby denne tjenesten til sine brukere. Zoom ble lansert i november i fjor, og har nå omlag 350.000 sideoppslag i måneden.
- Vi forventer at denne tjenesten også vil bidra positivt til økt trafikk på SOL fremover, sier SOLs administrerende direktør Kirsten C. Idebøen i pressemeldingen.