TU BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for TU BrandStory

TU BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører.

Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke TU BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Innhold fra annonsør

Derfor kan du raskere oppnå suksess med «industrialisert IT»

Nå er tiden inne for å ruste selskapet for fremtiden.

Den pågående digitaliseringen har bidratt til at virksomheter nå er mer drevet av programvare enn før, og fremdeles utvikles, håndteres og driftes applikasjoner med utdaterte prosesser. Her er noen grunner til hvorfor det er på tide å industrialisere din IT.

I dag er alle virksomheter digitale virksomheter. Ingen industri er uberørte av de drastiske forandringene vi har sett innen teknologiske løsninger som mobil og skytjenester. Alle virksomheter møter utfordringer med å holde tritt med kunders stadig skiftende forventninger samtidig som de ønsker å opprettholde eller redusere kostnadene av deres IT.

For å kunne forbli konkurransedyktige må organisasjonen, så raskt som mulig, tilby nyskapende produkter og tjenester til sine kunder. Samtidig er de avhengige av at løsningene automatiserer for manuelt arbeid, noe som resulterer i en mer strømlinjeformet og kostnadseffektiv virksomhet. Å kunne utvikle, håndtere og drifte de riktige applikasjonene til riktig tidspunkt er derfor kritisk for å oppnå suksess.

På tross av dette holder likevel flere virksomheter tilbake for denne utviklingen.

Hva menes med industrialisert IT?

Enkelt forklart betyr det å adoptere en ende-til-ende løsning for applikasjonshåndtering, automatisere nye versjoner og «patches», og gjenbruk av komponenter fremfor å begynne på nytt hver gang.

Dette åpner for at organisasjoner kan utvikle og levere i det tempoet markedet krever, noe som betyr raskere utrulling av innovative nye produkter og tjenester uten å måtte bekymre seg for virksomhetens ressurser. For flere større virksomheter, med potensiell involvering i utrulling av flere tusen applikasjoner hvert år, vil forbedringen av tjenester og kostnadsreduksjonen være betydelig.

Hvorfor lar omstillingen vente på seg?

Industrialisering av IT er en krevende oppgave, noe som kan forklare hvorfor organisasjoner ikke har omfavnet denne måten å jobbe på enda. Mer viktig er muligens de eksisterende, tradisjonelle IT-systemene - som kan bety at organisasjoner ofte er nødt til å beholde en del av IT-miljøet «on-premise», og i nettskyen med tilhørende individuelle prosesser, lovgivning og verktøy. Videre kan de bruke høykvalitets applikasjoner fra en tredjepart som gjør at utvikling fra start blir unødvendig og virker mot sin hensikt.

Som et resultat av dette må alle løsninger inneha muligheten til å integreres sammen med tradisjonelle systemer og samtidig støtte et miljø med mange leverandører hvor infrastruktur, plattformer og applikasjoner er levert av ulike partnere og utviklere.

Takket være hastigheten, fleksibiliteten og effektiviteten muliggjort av denne generasjonens skytjenester, kan alt dette teoretisk sett bli levert i dag som en tjeneste. I nærmeste fremtid vil industrialisering av IT bli stort, og vil også være en måte for fremtidsrettede virksomheter å vinne markeder på.

Det vil fremdeles bety en stor forandring for de fleste organisasjoner, men det er en transformasjon som kan bli gjennomført stegvis. Virksomheter kan velge å midlertidig splitte deres IT-driftsmodell i to: en stabil, tradisjonell del, samt en del for raskere utvikling og vedlikehold av nye programvarer. På denne måten vil din virksomhet raskere oppnå suksess samtidig som dere rigger for å industrialisere IT.

Les hele blogginnlegget her.

Til toppen