Det betyr at iMac er den raskest selgende Macintosh for Apple Computer noensinne og en sårt trengt suksess for selskapet etter flere år med kraftige fall i markedsandeler.
Jobs kunne vise til en telefonundersøkelse blant 2.000 iMac-kjøpere som sier at 29,4 prosent av kjøperne var førstgangskjøpere av datamaskiner. Ytterligere 12,5 prosent av kjøperne eide en Wintel-basert PC.
Dette er viktige tall for Apples fremtidige vekst fordi det viser at Apple evner å vinne kunder utenom sin trofaste krets av Macintosh-brukere.
For å øke distribusjonen av iMac i det amerikanske markedet, har Apple tegnet en avtale om å selge iMac gjennom Best Buy-kjeden. Best Buy har i underkant av 300 butikker i USA og henvender seg til hjemmemarkedet som også er iMacs målgruppe. Apple understreker at selskapet viderefører det vellykkede samarbeidet med CompUSA, og Apple vil fortsette å selge sitt utstyr gjennom eksisterende regionale kjeder og forhandlere samt sin nettbutikk - Apple Store.