Arkiv

Fant 78 artikler med artikkeltype Brandstory [fjern]

Tittel Dato

BRANDSTORY: Living the dream; Erlend jobber i USA!

Erlend Vist Ekren jobber i Capgemini i New York.

BRANDSTORY: Slik er kunstig intelligens knyttet til IoT og big data


BRANDSTORY: Dette er de 5 tipsene som gjør netthandelen sikker

BRANDSTORY: Denne oppskriften oppfyller drømmen til mange IT-miljøer

Drømmen er ett sammenhengende løp fra utvikling til produksjon. Basefarm OpenShift er et slikt miljø. Her kan du lese om teknologien bak og hvordan det fungerer.

BRANDSTORY: Gartner ITxpo 2018: Tre faktorer i senter for oppmerksomheten

Gartner Symposium/ITxpo 2018 er over, med analyse av hva som er viktig fremover for alle type virksomheter. Analyseselskapet fremholder flere faktorer, men tre er gjennomgående.

BRANDSTORY: Dette data-tankesettet får ledelse og styre til å lukte penger

BRANDSTORY: Drammen øker digitaliseringstakten

BRANDSTORY: 7 sikkerhetsråd for eiere av komplekse IT-strukturer (også smart for små)

BRANDSTORY: Applikasjoner raskt til markedet med ny utviklingsplattform

Programvareutvikling skjer på helt nye måter i skyen. Dette gir kjempefordeler inkludert muligheter for hurtigere nylanseringer og oppdateringer mange ganger daglig. Sammen med Red Hat har Basefarm satt sammen en hybrid utviklings- og driftsplattform – klar til bruk.

BRANDSTORY: –Har vi ikke laget nok verdiløse piloter nå?


BRANDSTORY: – Flere burde prøve seg som konsulent

Ståle har jobbet både in-house og som konsulent. Det er ingen tvil om hva som passer ham best, ingen tvil om hvor han får størst utløp for sin nysgjerrighet.

BRANDSTORY: Etikk i en smart by

BRANDSTORY: Slik hacker du naboen din!

Forhåpentligvis er det ikke noe du tenker på til daglig, men se nå for deg at du fikk tilgang til naboens nettverkspassord. Hva ville du gjort?

BRANDSTORY: DevOps; mer enn bare Dev og Ops.

BRANDSTORY: Disse 5 erfaringene gjør skytjenester mange hakk enklere

Hva er egentlig det aller viktigste for etablere gode tjenester som går i skyen? Her er flere erfaringer som gjør bruk av eller migrasjon til offentlig sky noen hakk enklere. Driftssikkerhet og full åpenhet for fremtidige muligheter er blant de viktigste.

BRANDSTORY: Dette er en ekte tre-i-en IT-løsning som gjør hverdagen lettere


BRANDSTORY: Er du intelligent nok til å bruke kunstig intelligens?

Dersom du er mellom 9 og 60 år og bor i Norge, er sjansen stor for at du er i kontakt med kunstig intelligens (AI) på daglig basis.

BRANDSTORY: Satser stort på summer interns

BRANDSTORY: Velkommen, Apple Pay! Og stakkars norske banker?

Apple Pay er kommet til Norge. Da tror vi i Tieto at norske banker gjør rett i å se til Norden. Både for å levere bedre tjenester, men også for at tjenestene for brukerne skal bli sikrere og billigere.

BRANDSTORY: Slik høster du gevinster med enkel og sikker deling av data

Det er et stort behov for en helhetlig tilnærming til informasjonsforvaltning i forbindelse med leveranser av offentlige tjenester. Et av de viktigste hindrene for elektronisk informasjonsutveksling og gjenbruk av informasjon er rett og slett at man ikke har "orden i eget hus".

BRANDSTORY: Skal bygge et SAP Powerhouse

Om du ønsker å være med på å bygge opp et SAP Powerhouse sammen med Capgemini, er tiden moden for å bli med på laget.

BRANDSTORY: Kan kunstig intelligens skape et likestilt samfunn?

I et smartere, datadrevet samfunn er det ikke teknologien som er den største hindringen, det er utfordringen i å få organisasjonsledelsen til å styre i en ny retning.

BRANDSTORY: Hvordan kan et smartere samfunn skape bedre tjenester for offentlig sektor?

Det anslås at 10 % av brukerne av Finlands helsevesen benytter omtrent 80 % av budsjettet, en tendens vi også ser i resten av Norden.  En datadrevet tilnærming kan her føre til store innsparinger og et smartere samfunn.

BRANDSTORY: Den blåøyde nordmann – et lett mål for hackerne?

BRANDSTORY: Blockchain; et spørsmål om når, ikke hvis

BRANDSTORY: Hvordan utnytte DevOps som arbeidsform?

Ny funksjonalitet og nye tjenester leveres raskt til markedet med DevOps som arbeidsform.

BRANDSTORY: Fra det høye nord til “down under”

BRANDSTORY: Fra AI-administratorer, til futuristiske helsetjenester som kan forutsi plager

Førerløse biler, intelligente høyttalere og stadig bedre virtuelle assistenter ... mange vil hevde at vi allerede lever i et smart samfunn. 2017 var kanskje året da mange møtte kunstig intelligens (AI) for første gang. Vi hos Tieto kan fortelle at du bare så vidt har sett begynnelsen.

BRANDSTORY: Rekk opp hånda, jenter!

En del av innholdet i programmet Women at Capgemini har vært en workshop over temaet «Executive Presence». Skal kvinner ta mer plass, må de tørre å rekke opp hånda.

BRANDSTORY: Bedrifter bruker opptil 10 forskjellige sikkerhets-produsenter – Det er et problem

BRANDSTORY: Hvor klare er vi for kunstig intelligens og et smartere samfunn?

BRANDSTORY: Saksbehandlingen skal ikke overtas av roboter

BRANDSTORY: PSD2; vinter eller ny vår for bankene?

Er banknæringen best tjent med å samarbeide eller konkurrere mot nye aktører i kjølvannet av EU-direktivet PSD2?

BRANDSTORY: Ble beste masterstudent på BI – valgte Idean, Capgeminis designfirma

Caroline Rabe ble beste masterstudent i sitt kull på BI da hun gikk ut sommeren 2017, og i Capgemini og Idean er vi veldig stolte over å få en kvinne med hennes kompetanse som kollega. Men, hvordan blir man beste student? Svaret vil kanskje overraske deg.

BRANDSTORY: Hva kan IT-bransjen lære av OL?

Nordmenn elsker OL. Og vi elsker å vinne. Nasjonskampen har spredd seg litt til IT-bransjen. Men skal Norden lykkes med å bli et kraftsenter for digitale løsninger må vi samarbeide, ikke bare konkurrere.

BRANDSTORY: Økt behov for kompetanse innenfor cybersikkerhet

BRANDSTORY: Inneholder din cybersikkerhetsstrategi disse 5 punktene for 2018?

BRANDSTORY: 4 nyutdannede forteller deg hvorfor du bør søke jobb i Capgemini

Har du tenkt på hvordan det vil bli å begynne i jobb når du er ferdig med utdannelsen din? Og hvor mye det har å si at du blir godt mottatt, at du får grundig opplæring og at du blir tatt vare på – både faglig og sosialt?

BRANDSTORY: IgnITe – Capgeminis graduateprogram. Noe for deg?

I løpet av 18 måneder går du fra å være nyutdannet til å bli en fullt kvalifisert konsulent. På veien lærer du mye om kultur, kolleger, kunder og arbeidsmetoder – og deg selv. Du får ansvaret for å bygge din egen karriere, samtidig som du bygger nettverket ditt. Har du det som skal til for å komme gjennom IgnITes nåløye?

BRANDSTORY: Hvem vinner det nordiske betalingsracet?

BRANDSTORY: Ta GDPR på alvor og få et konkurransefortrinn!

Den 25. mai 2018 trår EUs nye personvernforordning i kraft. Målet er at den skal bidra til en harmonisert lovgivning innen personvern i hele EU- og EØS-området. Bedrifter som tar forordningen på alvor i dag, vil få et konkurransefortrinn i morgen.

BRANDSTORY: Enkeltpersoners rettigheter med ny personopplysningslov

BRANDSTORY: – Brukeropplevelsen må trumfe teknologien

Varehandelen står overfor et paradigmeskifte, og kjedene og butikkene som ikke følger med i tiden kan snart ha slått inn sitt siste salg på kassa. Teknologi tar en stadig mer sentral plass, og nye kjøpegrupper skaper nye trender.

BRANDSTORY: Her er Capgeminis norske historie

At Capgemini fyller 50 år vet du kanskje allerede. Men hvor godt kjenner du den norske historien? Når startet Capgemini i Norge, hvordan var arbeidsdagene – og hva slags teknologi brukte de? Den beste til å fortelle deg alt dette er en som har vært med helt siden midten av 80-tallet.

BRANDSTORY: 4 grunner for digitalisering i skolen

Det finnes få eller ingen grunner til at en kommune ikke bør digitalisere sin oppvekstsektor. De fleste kommuner har for gammeldagse løsninger i dag. Elevene trenger digital kompetanse for å håndtere dagens og morgendagens arbeidsliv.

BRANDSTORY: Norge er ikke klar for ny lov om personvern

BRANDSTORY: Flere enn 3 av 4 nordmenn er urolige for sikkerheten på nett

En ny undersøkelse fra tjeneste- og programvareselskapet Tieto viser at tre av fire nordmenn er urolig for sikkerheten på nett. Samtidig ønsker langt flere svensker enn nordmenn å benytte seg av retten til å bli glemt på nett, en rettighet som innføres for alle innbyggere i EU-land om ett år.

BRANDSTORY: Verdensledende på e-helse innen 2025: Slik går vi fra visjon til handling

BRANDSTORY: Cloud Maturity Index 2017: Langt i fra skyfritt i norske virksomheter



BRANDSTORY: 3 trinn til digitalisering

Vi har sett litt nærmere på hvordan en virksomhet kan lykkes med sine digitale initiativer.

Fant 78 artikler. Viser 1–50.

Til toppen