Arkiv

Fant 123 artikler med artikkeltype Brandstory [fjern]

Tittel Dato

BRANDSTORY: La aldri Black Friday bli krise igjen

Tre ting vet vi om Black Friday: 1) Mange vil handle i nettbutikker og 2) nettbutikker vil ikke klare å ta unna køene. Og 3)? Det går an å unngå krisen ved litt innsats på forhånd.

BRANDSTORY: Unngå lisenskostnads-fella med én smart regel

BRANDSTORY: – Hvis kunden går hjem fra jobb med et smil rundt munnen, da har vi utrettet noe

BRANDSTORY: Slik kan du være varsom i praksis ved patching

Dramatisk nedetid og mange store feil har oppstått i kjølvannet av oppgraderinger av funksjonalitet og sikkerhet. Derfor er det ikke uten videre bare å trykke på knappen når leverandørene sender ut nye patcher. Kunstig intelligens er blant det som hjelper.

BRANDSTORY: Derfor gir globale skyleverandører bare nye muligheter for outsourcings-partneren

BRANDSTORY: Slik kan IT-avdeling på fem betjene over én million brukere

BRANDSTORY: Vet du hva norske bedrifter i henhold til EY mener er viktigst ved outsourcing?

Nå er ikke lenger kostnadsreduksjon den viktigste driveren for outsourcing fastslår EY i sin Norwegian IT Outsourcing Survey 2019. – Benytt anledningen når gamle outsourcings-avtaler utgår og nye inngås til å planlegge for skytransformasjon, oppfordrer konsulentselskapet.

BRANDSTORY: Tverrfaglig samarbeid som del av DevOps

BRANDSTORY: Akkurat nå misbruker noen kanskje IT-systemene dine umerkelig Hacker deg for å svindle andre

Er IT-systemene dine kompromitterte? Merker du noe? Neppe. Mange får varsler eksternt fra om at deres egne systemer kjører uregelmessig trafikk på internett.

BRANDSTORY: Utløs vekst med åpne API-er og åpne dataplattformer


BRANDSTORY: Kundecase: Hvordan lykkes man med å distribuere en IoT-plattform uten å bli låst til én leverandør?

BRANDSTORY: Datadrevet transformasjon: Tre navigasjonsmetoder for den digitale reisen

BRANDSTORY: Teknologi fra jord til bord

BRANDSTORY: Et talentprogram av og for de sjeldne!

BRANDSTORY: Du vil ikke tro hva Malin har studert for å få jobbe i Skatteetaten

BRANDSTORY: Et godt sted å være Gjypling

BRANDSTORY: Mer opptatt av gode ideer enn hierarki

BRANDSTORY: I AF Gruppen er det lov å ha store drømmer

BRANDSTORY: IT i hver matbit

BRANDSTORY: Er det mulig å jobbe i FINN uten et smil om munnen?

BRANDSTORY: Først da Cecilie hadde sagt opp jobben, gikk det opp for henne at hun allerede var på rett sted

BRANDSTORY: Ta vår sommerquiz og test kunnskapen din


BRANDSTORY: Hvordan unngår du kostnadsgallopp ved skyprosjekter inkludert unclouding?


BRANDSTORY: Skape nytt i skyen? Her er tips til utviklere

Utviklere er kreative mennesker som trenger muligheter i tidligfaser, ikke masse begrensninger. Her er tips om fremgangsmåter og konkrete skyverktøy.

BRANDSTORY: Slik kan du skape innovative datadrevne prosjekter

Har du brent fingrene på IT-prosjekter tidligere og er tilbakeholden med å sette i gang på nytt? Her er innovasjonsmodellen som er utprøvd med suksess innen data drevne prosjekter og flere andre sammenhenger.

BRANDSTORY: Trodde du hybrid sky kun dreier seg om teknologivalg?

Hold deg fast. Hybrid sky handler ikke primært om teknologi, men om å understøtte en hybrid forretningsmodell som inkluderer leveransekultur, forretningsmessige og operative modeller og ulike målgruppers oppfatning av kvalitet og brukeropplevelse.

BRANDSTORY: Fra Fredrikstad til Stuttgart

Julie Røsok er Software Engineer Lead i Capgemini Stuttgart. Og hvordan kom hun seg dit?

BRANDSTORY: Ledelsen står i veien for big data-jobbing – her kommer 5 råd

To av tre virksomheter har ingen big data-plan. De ser ikke poenget ennå og dypper bare såvidt tærne i datasjøene sine. Her er fem råd for å komme i gang og bakgrunn om big data.

BRANDSTORY: Hvordan forhindre og begrense skade fra ukjente trusler?

En sjelden gang inntreffer angrep uten noen form for forvarsel, fra trusler uten navn. Hvordan forbereder du deg på det?

BRANDSTORY: Containere gjør det enklere å kjøre kode i mange forskjellige miljøer

Utviklere bør vurdere flere containerplattformer med ulike egenskaper. Det kan øke innovasjonskraften.

BRANDSTORY: Fra 39 til 69 ansatte på tre år. Målet er 100.

BRANDSTORY: I selskaper som lykkes er alle datavitere

BRANDSTORY: This girl aces tech!

Clara Patek fra Østerrike viser at det er helt vanlig å være uvanlig i IT-bransjen. Hun ønsker flere «uvanlige» jenter velkommen.

BRANDSTORY: Maskinlæring er også for små agurkprodusenter

BRANDSTORY: 5 sikkerhetsråd ved applikasjonsutvikling

Innovasjon og sikkerhet må gå hånd i hånd. De fleste har tilnærmet seg DevOps, men ikke alle har tatt skrittet fullt ut til DevSecOps. Her får du 5 råd på veien.

BRANDSTORY: Hva er DevOps?

BRANDSTORY: Slik reduserte de saksbehandlingstiden fra 14 dager til 2 minutter

BRANDSTORY: Ultrawide - veien til en effektiv arbeidsdag

BRANDSTORY: Dette bør du tenke på før du inngår en bedriftsavtale på IT-utstyr

BRANDSTORY: Kobler du deg ukritisk til åpne wifi-nettverk?

BRANDSTORY: Hvor mange PC-skjermer trenger du på arbeidsplassen?


BRANDSTORY: Trådløse skjermer og docking, når kutter vi kablene?


BRANDSTORY: Velger du Mac eller foretrekker du PC?


BRANDSTORY: Erfaring med maskinlæring er ikke noe du kan lese deg til!

BRANDSTORY: Verdens rimeligste lagring kommer fra Norge mener lagringssjef


BRANDSTORY: Living the dream; Erlend jobber i USA!

Erlend Vist Ekren jobber i Capgemini i New York.

BRANDSTORY: Slik er kunstig intelligens knyttet til IoT og big data


BRANDSTORY: Dette er de 5 tipsene som gjør netthandelen sikker

BRANDSTORY: Denne oppskriften oppfyller drømmen til mange IT-miljøer

Drømmen er ett sammenhengende løp fra utvikling til produksjon. Basefarm OpenShift er et slikt miljø. Her kan du lese om teknologien bak og hvordan det fungerer.

BRANDSTORY: Gartner ITxpo 2018: Tre faktorer i senter for oppmerksomheten

Gartner Symposium/ITxpo 2018 er over, med analyse av hva som er viktig fremover for alle type virksomheter. Analyseselskapet fremholder flere faktorer, men tre er gjennomgående.

Fant 123 artikler. Viser 1–50.

Til toppen