Markedet for aktiviteter som innbefatter fysisk aktivitet er i sterk økning i Norge, skal man tro A-pressen og Sport Media. Sammen skal de etablere sportsportalen Sporten.no.
Dette skal bli en nisjekanal på nettet for kommunikasjon og kontakt mellom utøvere, arrangører og tilbydere.
Det er A-pressen Elektroniske Medier, hvor Bjørn Larsen sitter med styringen, som sammen med Sport Media skal lansere nettjenesten i høst.
- Vi vil skape et levende tilbud for de mange her i landet som enten deltar i store idretts- og mosjonsarrangementer, eller som på andre måter bruker fritiden til fysisk aktivitet, sier Bjørn Larsen, styreleder i A-pressen Elektroniske Medier og Lars Glans, styreformann i Sport Media AS.
Sport Media i Askim er Norges største idrettsforlag og utgir blant annet bladet "Norsk Idrett", som er organ for Norges Idrettsforbund og Norges Olympiske komité. A-pressen er et av Norges tre ledende mediekonsern, med blant annet 50 lokale og regionale aviser spredt over hele landet.
- Sammen vil vi bli en meget tung aktør i det markedet vi går inn i. Vi ønsker å utnytte den brede kontaktflaten Sport Media har i norsk idrett, og A-pressens betydelige redaksjonelle styrke og markedsføringskraft, sier Glans og Larsen i en pressemelding.