BEDRIFTSTEKNOLOGI

Alle Linux-brukere får norsk hjelp

Trondheim-selskapet Trustix tilbyr nå telefonhjelp til Linux-brukere, 24 timer i døgnet og uansett hvilken Linux-versjon du bruker.

25. sep. 2000 - 11:45


Trustix

- Linux-bransjen må profesjonaliseres gjennom formalisert support, sier Trustix-sjef Håvard Wollan til digitoday.no. Mangel på support har gjort at mange ikke vil bruke Linux til kritiske oppgaver. Vi har blant annet snakket med norske banker som har kompetanse selv, men de krever også andre muligheter før de kjøper og satser tungt på Linux.
Les mer om Trustix-produktene:
Gjennombrudd for norsk programvare
Trustix XPloy gjør jobben lettere
Mange vil ha brukervennlig sikkerhet
Trondheims-selskap forenkler Linux
Linux-brannmur på 10 minutter


Senteret i Trondheim har foreløpig seks ansatte og støtter Linux-distribusjonene fra Red Hat, SuSE, Mandrake, Turbolinux og Caldera. Dette kan Trustix gjøre, forklarer Wollan, fordi deres hovedprodukt, Xploy, støtter alle disse versjonene. Dermed sitter selskapet med inngående kunnskap på forskjellene, mener han.

Bak seg har de seks teknikerne trolig Norges største Linux-miljø. Trustix har 30 utviklere som teknikerne vil samarbeide med. I tillegg til kontoret i Norge, har Trustix et kontor i Jakarta og arbeider med å etablere et kontor på USAs vestkyst. Dermed vil de kunne tilby hjelp 24 timer i døgnet til kunder over hele kloden.

Trustix tilbyr også å komme ut til kundene mot vanlig timepris og betaling av reisen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.