Endelig konkurranse på IT-nyheter

Fredag ble Computerworld lansert i ny nettutgave. I en lang periode har det norske segmentet for bransjerettede IT-nyheter vært kjennetegnet av mangel på konkurranse. Går vi nå inn i en ny æra, spør medgründer i Mogul Media, Per Siljubergsåsen, i dagens stjernestreif.

"

Nyheter på nett om teknologi, telekommunikasjon og medier er blant de segmenter som har størst interesse for de profesjonelle brukerne av Internett.

På nettet finnes det en lang rekke internasjonale (amerikanske) formidlere av nyheter som blir flittig lest av nordmenn. Slik sett har nordmenn ikke blitt sulteforet på IT-nyheter, men det er nesten oppsiktsvekkende hvordan dette markedet det siste året er blitt dominert av en aktør (digi.no).

På fredag ble nettutgaven av Computerworld relansert (se peker i margen til høyre, red.anm.). CW var tidlig ute med å legge nyheter fra ukeavisen ut på nett. Tror det var så tidlig som i 1994. Denne gang legger de opp til å tilby en daglig nyhetstjeneste med "back to basic"-tilnærming.

Her er det lite glans og glitter på sidene, noe som setter innholdet i fokus. På grensesnittet må de nok gjøre noen oppgraderinger. Min bærbare PC har 800x600 oppløsning. Med MS Explorer versjon 4 må jeg "scrolle" både på tvers og på langs for å se sidene. Men dette er pirk, det er på innholdet som CW vil bli vurdert.

"

Til toppen