BEDRIFTSTEKNOLOGI

Lover hardere konkurranse for Fast

Den amerikanske bredbåndsselskapet og portalen skal i løpet av dagen avduke en sterkt forbedret søketjeneste.

19. juni 2000 - 09:43

Norske Fast har gjort seg kjent internasjonalt, men kampen om hvilken søkemotor verdens Internett-brukere foretrekker er slettes ikke over. Senere i dag lanserer en av de gamle traverne, Excite@Home, en ny stor oppgradering.

Excite ble kjøpt opp av bredbåndsnett-selskapet @Home vinteren 1998 for hele 50 milliarder kroner og er det femte mest populære stoppstedet på Internett.

Foran ligger America Online, Yahoo og de forskjellige nettsidene til Microsoft og Lycos.

Excite@Home diskuterer nå et nytt stort oppkjøp, det europeiske bredbåndsselskapet Chello.Chello og Excite@Home i oppkjøpssamtaler

Excite Precision Search heter den nye søkemotoren. I tillegg til bedre tekstsøk, skal den nye tjenesten ta opp konkurransen med Fast og Altavista på søk etter bilder, lyd og videofiler.

I motsetning til sine fire større konkurrenter som kjøper de samme søketjenestene fra Inktomi, har Excite utviklet det nye søkesystemet selv. Men foreløpig vil Excite bare la deg søke i 250 millioner Internett-sider, langt mindre enn de 340 millioner sidene Fast og dermed Lycos tilbyr.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra