Merkantildata satser sammen med IBM på ASP

Merkantildata har valgt IBM som strategisk partner i selskapets satsing på det nordiske ASP-markedet.

ICT selskapet Merkantildata (MED) har valgt IBM som strategisk partner i selskapets satsing på ASP-markedet (Application Service Provider).

IBM skal levere maskinvare, programvare og kundestøtte, skriver Merkantildata Sverige i en pressemelding.

Vi har valgt å samarbeide med IBM i vår ASP-satsing på grunn av IBMs brede kompetanse innen ulike plattformer og at selskapets produkter oppfyller våre høye krav til driftssikkerhet og skalerbarhet, sier Gert Alfredsson i Merkantildata Services.

Ifølge analysebyrået IDC forventes det nordiske ASP-markedet å øke med omkring 130 prosent pr år de nærmeste fire årene. I år 2004 regner IDC med at markedet er verd 2,7 milliarder kroner.

Merkantildata har allerede idag et antall kunder som anvender seg av ASP-tjenster og etterspørselen på leie av applikasjoner øker kraftig. Strategisk samarbeid har også blitt inngått med Lotus om utleie av Lotus programvare.

Til toppen