- Vi har en stor mulighet til å utnytte de nye mediene som Internett, SMS, UMTS og tekst-TV i samspill med TV, sier MTG-sjef Kalle Lisberg i en pressemelding.
Han tenker spesielt på digital-TV, der overgangen nå er godt i gang og det ligger store muligheter for interaktivitet.
- I stedet for at hver pusler med sitt, setter vi nå sammen innholdsprodusentene i alle de såkalte nye medier. Målet er også å jobbe tettere med TV3 og de øvrige Viasat-kanalene, sier Lisberg.
Han håper med dette også å kunne skape mer effektive pakker for annonsørene og spennede produkter for brukerne.
- Eksempelvis kan kunder svare på en annonse direkte fra TV-skjermen. Vi har nå en så interessant vekst i inntektene for nye medier at vi i MTG organiserer dette som et eget forretningsområde.
Portalen Everyday.com blir fortsatt selskapets viktigste nettsatsing, og Lisberg som lover bedre innhold.
- Ettersom Everyday eies 50/50 av MTG og Tele2 vil selskapet formelt ikke bli lagt inn i MTG New Media, men operasjonelt vil det være det, sier Lisberg.
Han legger til at nettannonse-selskapet WebAd vil fortsette sin virksomhet som før.