Den svenske utgaven av Mobil selger allerede 600 eksemplarer i Norge, i tillegg til 26.000 eksemplarer i Sverige, noe utgiverne tar som et godt signal på at det er marked for et mobilblad i Norge. Antall lesere av bladet ligger i underkant av 70.000, men utgiverne ser et stort potensial i det svenske og norske mobilmarkedet som til sammen har minst seks millioner mobilkunder.
Patrik Melin, som er forretningsutvikler i Mobils utgiverforlag Modern Kommunikation Förlag, sier til digi.no at de to utgavene vil ha mye felles stoff. En egen redaktør for den norske utgaven, Berit Metlid, som kommer fra Bondebladet, skal produsere norsk stoff til den norske Mobil-utgaven. Blant fellesstoffet blir tester av nye produkter.
Mobil er et tilnærmet månedsblad, og den norske utgaven kommer med ni utgaver i året og foruten abonnement blir bladet distribuert gjennom Narvesen. Det er første gang det 10-manns sterke forlaget som i år beregner å omsette for 12 millioner kroner, tar med seg bladet til et annet land enn Sverige.
Modern Kommunikation Förlag gir i tillegg til Mobil ut nyhetsbrevet Telecom Report, som sendes ut til vel 2.000 beslutningstakere innenfor telebransjen.