NetCom venter 30.000 brukere av mobilportal

NetCom regner med at minst 30.000 mobilbrukere skal registrere seg som brukere av mobilportalen "PlanIt", hvorav en del ventes å melde overgang fra den eksisterende portaltjenesten MotHer.

I februar i år valgte NetCom å åpne mobilportalen NetCom MotHer for alle mobilkunder og ikke bare selskapets egne. Dette gav NetCom såpass mersmak at selskapet likeså godt har konstruert en egen portal for alle mobilkunder og ikke bare de som ringetiden sin hos NetCom.

Blant de tjenestene NetCom forsøker å selge PlanIt med er CyberWatcher, som kan overvåke Internett-sider og gi beskjed når noe spesielt skjer på disse sidene. NetCom PlanIt er ut over dette bygget rundt samme konsept som NetCom MotHer med de aller fleste tjenestene.

MotHer ble lansert for ett år siden som en portal for ungdom som både brukte mobiltelefonen og Internett, og har etter det første året i drift fått vel 75.000 registrerte brukere. PlanIt er fra starten åpen for alle retter seg mot hele markedet og ikke bare mot ungdom.

Men selv om den nye portalen lanseres velger NetCom å holde MotHer åpen for alle typer mobilbrukere uansett selskap. Fortsatt vil det være gratis å sende SMS-meldinger fra nettstedene, i det minste i en periode.

Portalsjef Karl Andre Hellsvik sier at PlanIt i stor grad er personaliserbar, slik at brukerne å lage sitt eget brukergrensesnitt avhengig av hvilke tjenester som er mest interessante. Selve kampanjen starter mandag.

Et viktig salgsargument er muligheten for å samkjøre portalen med EM i fotball, der en via portalen kan bli varslet med målskåringer eller andre begivenheter foruten å lese selv om mesterskapet. Lignende tjenester finnes for eksempel for børskurser når de passerer visse nivå.

Nytilsatt Internett-direktør i NetCom, Sondre Aarrestad, sier at et konservativt anslag for registrerte PlanIt brukere i løpet av året er 30.000, hvor det vil inngå en del Mother-kunder.

I tillegg til CyberWatcher er Ericsson fra starten partner for NetCom i arbeidet med portalen.

Til toppen