Etter en ukes utsettelse på grunn av forsinkelse i tekniske leveranser, lanseres den nye utgaven av Nettavisen onsdag.
Ifølge en pressemelding fra redaktør Knut Ivar Skeid, vil avisen med denne nylanseringen være helt i verdensklasse når det gjelder skreddersøm av nyheter på Internett. I den nye pressemeldingen skal det blant annet være mulig å skreddersy sine egne sider på Internett, slik dette i dag er mulig hos aktører som Crayon og MSNBC.
Samtidig presenteres en ny grafisk profil for Nettavisen. Etter det digi har grunn til å tro, er denne profilen bygget opp etter gateway-prinsippet, med egne undergrupper for ulike temaområder. Blant annet kommer sport til å bli et satsingsområde.
I forbindelse med nylanseringen legges også annonsesystemet hos Nettavisen om. Et nytt annonseadministrasjonssystem skal gjøre det mulig å målrette annonser og gi mer korrekte målinger av annonseeffekten.