BEDRIFTSTEKNOLOGI

Norske kunder slipper å krysse dammen etter support

En avtale mellom amerikanske VeriSign og danske EuroTrust sikrer mer direkte support for norske VeriSign-kunder.

1. okt. 2001 - 15:48

Ettersom behovet for sikkerhet øker og myndighetene ønsker sterkere kryptering og digitale signaturer, er det mange bedrifter som vil ha sin del av dette markedet. Posten og Telenor lanserte i forrige uke sin eKurér-tjeneste for bedrifter.

Danske EuroTrust har inngått et samarbeid med VeriSign, som er en av verdens største aktører innenfor informasjonssikkerhet og kryptering.

VeriSign er allerede godt representert i Norge, med kunder som Telenor, Storebrand, DnB, Postbanken, Alcatel, Kunnskapsforlaget, Tele2 og Kunnskapsforlaget.

Men de norske kundene har hittil måttet forholde seg til det amerikanske kontoret for support. Nå vil EuroTrust ansette norske medarbeidere for å følge opp eksisterende og nye kunder.

Selskapet har allerede ansatt én. Han heter Kjetil Heggenhougen og er markedsansvarlig for norgeskontoret.

- Nå kan alle VeriSign-kunder få våre produkter og vår support i Norge, på norsk og uavhengig av tidssoner til USA. Dette har vi opplevd som en stor fordel, sier Heggenhougen.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.