JUSS OG SAMFUNN

Norske surfevaner fremdeles ukjente

Det er fremdeles usikkert hvem de mest populære norske Internett-sidene er: Media Metrix og MMI er nok en gang forsinket med sine målinger.

22. mars 2001 - 15:16
MMIJupiter MMXI

ACNielsen Norge AShjemme


Dermed er fremdeles store deler av brukermønsteret på det norske Internettet fremdeles ukjent.

Jobbruken skiller seg trolig radikalt fra hjemmebruken - både på grunn av arbeidsoppgaver og på grunn av at de fleste har høyere båndbredde på jobb enn hjemme.

MMI lovet allerede i juni i fjor å lansere jobb-målinger i oktober i fjor.


Les om løftene:Ekte norske Internett-målinger i oktober

digitoday.nonår

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Innovasjon Norge
Store muligheter for norsk design i USA
Store muligheter for norsk design i USA





Hjemmesurfing, februar 2001
Nettsted Antall unike brukere i tusen
Sol.no
Kvasir.no
MSN.com
Startsiden.no
Microsoft.com

Yahoo.com
Online.no
Passport.com (Microsoft)
VG.no
MSN.no

Dagbladet
TV2
Altavista.com
Start.no
Nettavisen

NRK
Lycos.com
Napster-programmet
Postbanken (nettbank)
Aftenposten

Bigbrother
MSN Messenger
Spray.no
Everyday.com
Fellesdata (nettbank)
1162
1005
888
888
815

774
718
688
671
527

492
455
431
385
350

348
332
332
330
326

325
315
300
297
295

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.