I dag formiddag hadde MMI og det store internasjonale Internett-målebyrået Jupiter MMXI innkalt til stor pressekonferanse. Selskapene har i lengre tid lovet målinger av nordmenns Internett-bruk, både på jobb og hjemme.
Konkurrenten ACNielsen Norge AS har siden desember offentliggjort målinger av norske Internett-brukeres hjemmesurfing. For det er forholdsvis enkelt å få lov å installere måleprogramvare på private PC-er. Det er langt tyngre å få innpass i bedriftsnorge.
Les ACNielsens tall for norsk
Internett-bruk hjemme: Fulle ungdommer mer pop enn porno
Sterk vekst for noen få nettsteder
Nordmenn er ivrige sex-surfere
Avslørt: Slik surfer nordmenn hjemme
Men Internett-bransjen og alle andre interesserte må fortsatt vente. På pressekonferansen i dag la MMI og Jupiter MMXI bare frem nye tall for hjemmesurfing.
Internett-bruk hjemme: Fulle ungdommer mer pop enn porno
Sterk vekst for noen få nettsteder
Nordmenn er ivrige sex-surfere
Avslørt: Slik surfer nordmenn hjemme
| Dermed er fremdeles store deler av brukermønsteret på det norske Internettet fremdeles ukjent. Jobbruken skiller seg trolig radikalt fra hjemmebruken - både på grunn av arbeidsoppgaver og på grunn av at de fleste har høyere båndbredde på jobb enn hjemme. MMI lovet allerede i juni i fjor å lansere jobb-målinger i oktober i fjor. |
Les om løftene:Ekte norske Internett-målinger i oktober
digitoday.nonår
Artikkelen fortsetter etter annonsen

annonsørinnhold


Ruller ut ny kjernebank: 21 banker over på nye betalingsløsninger
| Hjemmesurfing, februar 2001 | |
| Nettsted | Antall unike brukere i tusen |
| Sol.no Kvasir.no MSN.com Startsiden.no Microsoft.com Yahoo.com Online.no Passport.com (Microsoft) VG.no MSN.no Dagbladet TV2 Altavista.com Start.no Nettavisen NRK Lycos.com Napster-programmet Postbanken (nettbank) Aftenposten Bigbrother MSN Messenger Spray.no Everyday.com Fellesdata (nettbank) |
1162 1005 888 888 815 774 718 688 671 527 492 455 431 385 350 348 332 332 330 326 325 315 300 297 295 |




