IT-BRANSJEN

Selskapet kjøper service-gigant for å bli best i klassen på denne tjenesten

Illustrasjonsfoto.
Illustrasjonsfoto.
1. aug. 2016 - 14:37

Fujitsu kjøper nå selskapet Symfoni ESM. Det gjør at det japanske selskapet blir en av Europas største hurtigservicetilbydere.

Oppkjøpet sikrer at IT-leverandøren fordobler sine evner til å tilby service på produktproteføljen ut mot bedrifter, hevder de i en pressemelding.

Fujitsu har rundt 150 000 ansatte i mer enn 100 land. Selskapet har kontorer på Østensjø i Oslo, og har rundt 4 500 ansatte i Norden.

80 ansatte blir med

Omtrent 80 ansatte fra Symfoni ESM blir med over til Fujutsi etter oppkjøpet.

- ServiceNow er i ferd med å bli den mest brukte plattformen for service management, sier direktør, Mike Sewarti, i Fujitsu Digital.

- Fordi våre bedriftskunder i økende grad tar i bruk ServiceNow, forventer de ikke bare at Fujitsu tilbyr tjenesten, men også at vi har kompetansen som fører til at digitale endringsprosjekter lykkes og at de implementeres med fokus på IT og bedriftsendring. Dette oppkjøpet fordobler i realiteten vår kompetanse og evne til å levere tjenester innenfor ServiceNow i Europa. Noe som fører til at Fujitsu blir en markedsleder på vekstområdet innenfor Cloud-rådgivning og leveranse.

Bedre rustet enn noen sinne

Administrerende direktør og grunnlegger av Symfoni ESM tror at sammenslåingen gjør Fujitsu skikket til å nå en større kundemasse en tidligere.

- Våre konsulenter har et enestående kompetansenivå på strategi, implementering, integrasjon og opplæring i Enterprise Service Management, sier direktør Björn Jarl.

Nå som Fujitsu har utvidet sin kompetanse betyr det at de er bedre rustet enn noensinne til å virkeliggjøre sin skyvisjon, hevder de videre i pressemeldingen. 

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.