Over 100 års historie, og monopol på meieriprodukter i det norske markedet frem til slutten av 90-tallet, har kanskje gjort Tine litt mer avslappet rundt digitalisering enn andre industrikonsern av samme størrelse. Men da monopolet ble opphevet, og konkurrenter som Synnøve Finden og Q-Meieriene ble sluppet løs på beitet, hjalp det ikke lenger å være den største avlsoksen, om de unge nykommerne fikk de fleste kvigene.
DIGITALISERING OG OFFENTLIG IT
Slik skal datadeling styrke Tine
Et omfattende, digitalt styrkeløft skal effektivisere hele Tines verdikjede, fra fjøs til hyllefront.

Teknologidirektør i Avella, Thor Ingham (t.v.), og ansvarlig for applikasjoner og data i Tine, Petter Tveøy, gleder seg til å slippe kreativiteten løs hos de ansatte, nå som de sammen har skapt en plattform som åpner for deling av pålitelige data. Foto: Mona Strande
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
