JUSS OG SAMFUNN

Sterk vekst for noen få nettsteder

Hjemmesurfingen i Norge steg svakt i november, men TV 2-interaktiv-sjef Gunnar Stavrum og en håndfull andre kan virkelig juble.

21. des. 2000 - 14:35
ACNielsen Norge

Vinneren i november er TV 2s internett-sider medGunnar Stavrumi spissen. Selskapet har satset hardt på interaktivitet og mye video. Dette har gitt en vekst i antall brukere fra oktober til november på 15 prosent (251,578 hjemmesurfere).


Også Scandinavia Online (SOL), kongen på det norske Internett, som gjør et skikkelig rykk. 821.471 forskjellige hjemmebrukere var innom www.sol.no minst en gang i november. Dette er vekst på 55.000 brukere eller syv prosent. Også SOLs søkemotor Kvasir vokser pent med ti prosent til 348,037 brukere.

I tillegg gjør Verdens Gang AS et pent hopp på seks prosent.
Spray.no og DinSide AS er taperne blant de mest populære tjenestene på nettet. Spray faller fra 15 prosent til 144.000 besøkende og dinside.no faller nesten det samme ned til 146.000 besøkende.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra