Telebutikken droppet Telenor, valgte NetCom

Telebutikken, med filialer i mange av landets største kjøpesentre, skal heretter selge NetComs mobilprodukter. I fjor skaffet kjeden Telenor 55.000 nye kunder.

NetCom har hittil måtte nøye seg med sin egen detaljistkjede Klart Svar, og Elkjøp. Men nå kan selskapet legge til en helt ny samarbeidspartner på detaljistsiden. De 26 filialene i Telebutikken vil heretter selge abonnement for NetCom og NetComs samarbeidspartnere.

- Vi har valgt NetCom etter en gjennomgang, sier styreformann i Telebutikken, Hans Jørgen Johnsen til digitoday.no.

Han sier hovedgrunnen til at NetCom ble valgt er markedsorienteringen rundt NetCom og selskapets valg av samarbeidpartnere, spesielt innenfor service providere og innholdsaktører.

- Vi ser et skifte i markedet der en gruppe rundt NetCom er svært interessant. Det skjer mange spennende ting i markedet og vi tror NetCom er det riktigste valget vi kan gjøre.

Han sier dialogen mellom NetCom og Telebutikken har vart en stund, og altså endt med en avtale. Telebutikken gav Telenor Mobil 55.000 nye kunder i fjor.

- Telebutikkens plassering i kjøpesenter gjør at mange millioner mennesker passerer butikkene hvert eneste år. Det betyr at vi er der folk ferdes, noe som er utrolig viktig. Telebutikken er en faghandel som har fokus på data og telefoni. Med andre ord en viktig kombinasjon når GPRS og UMTS nå kommer for fullt, sier administrerende direktør i NetCom, Terje Christoffersen.

Kommunikasjonsdirektør i Telenor Mobile Communications, Dag Vangsnes, sier til digitoday.no at Telebutikken med sine 25-26 butikker går ut av et distribusjonsnett på 1500+-1600 filialer, og mener dette ikke betyr all verden for Telenor.

For få uker siden fornyet Expert sin distrubusjonsavtale med Telenor, noe Vangsnes sier Telenor var fornøyd med. - Jeg håper vi skal være konkurransedyktig i fremtiden også, sier han.

Til toppen