Telia merker stadig hardere konkurranse på det svenske telemarkedet med lavere lønnsomhet på de tradisjonelle telefonitjenestene. Resultatet er økt omsetning til lavere marginer som gir seg utslag i lavere overskudd.
Telia opplevde at trafikkinntektene i det faste telefoninettet økte med sju prosent i første kvartal, noe som i første rekke kan forklares med økt volum til mobilnettene. På mobilsiden øker selskapet bare på GSM, og selskapet fikk 99.000 nye kunder i første kvartal, slik at selskapet sitter med 1,961 millioner abonnenter på alle mobilnett ved utgangen av første kvartal.
På Internett har Telia 268.000 enbruker Internett-abonnenter og holder takt med markedsveksten, mens Telia tar markedsandeler i bedriftsmarkedet. Inntektene fra denne delen av virksomheten ble doblet i kvartalet.
Unisource bidrar fremdeles med minustall i regnskapet tross en omsetningsvekst på 30 prosent.
Telia reduserte antall ansatte i første kvartal med 1.600 personer til vel 26.000.