Det var duket for krig da tre av profilene rundt digitalisering av de norske TV-sendingene møttes til debatt på årets første utgave av First Tuesday i Oslo.
Gunnar Stavrum, sjef for TV 2 sin Internett-satsing, sa at TV 2 sin strategi fremover vil være å konsentrere seg om produksjon og levering av innhold.
- Vi vil fighte distributørene, for vi vil ha betalt for vårt innhold. Og derfor vil vi fortsette å satse mer på innhold, produksjon og agregering av innhold.
Dette har Stavrum tidligere presisert flere ganger i forhold til teleoperatørene og gått ut med sterk kritikk av blant andre Telenor ASA
Mener operatører hindrer mobilutviklingen
TV 2 advarer mot Telenor-monopol
TV 2-sjef vil boikotte Telenor


Norsk RikskringkastingTV 2Canal Digital Norge AS
- Mediene er ikke lenger annonsebærere, og man må se etter nye modeller for å tjene på de transaksjoner som gjøres gjennom de interaktive tjenestene.


Rolf Brandrud
Her var NRK-representanten og TV 2-sjefen klart uenige.
Svein Erik Davidsen




