Telia planla inntil i sommer å selge kabel-TV selskapet, men varslet før selskapets egen børsnotering at forholdene på det internasjonale kapitalmarkedet gjorde det umulig for potensielle kjøpere å innhente nødvendig kapital for å kjøpe kabel-TV nettet. Telia sitter på et av Europas største nett målt i antall kunder, med vel 1,3 millioner i Sverige, foruten 600.000 i Danmark.
Selskapet har siden forsøkt å børsnotere kabel-TV selskapet, med den begrunnelse at dette vil gi størst mulig avkastning for eierne av Telia.
Nå sier sjef for investor relations i Telia, Tobias Lennér, til Dagens Industri at det heller ikke blir noen børsnotering i år. - Årsaken er at vi nå gjør en vurdering på hva Telia skal gjøre med selskapet og det er en lang prosess.
En viktig del av den prosessen er verdifastsettelse av selskapet. Om prisen for det største kabel-TV salget i Sverige så langt legges til grunn, det vil si UPC sitt kjøp av Stockholmsselskapet StjärnTV i 1999 vil Telias kabel-kunder ha en markedsverdi på nær 20 milliarder kroner.
I realiteten utelukker Telia en børsnotering av kabel-TV delen av selskapet i år.