BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

BRANDSTORY: Living the dream; Erlend jobber i USA!
Innhold fra annonsør

Living the dream; Erlend jobber i USA!

Erlend Vist Ekren jobber i Capgemini i New York.

Mange nordmenn har en drøm om å jobbe i utlandet. Erlend har gjort noe med drømmen. Med Capgemini flyttet han først til Australia og så videre til USA.

I februar i fjor flyttet Erlend Vist Ekren til Australia. Erlend fikk tilbud om å jobbe med Capgemini i Sydney, som var en mulighet han ikke kunne avvise. Nå har ferden gått videre til USA og nærmere bestemt New York.

– Det er smått utrolig at jeg får anledning til å jobbe med noen av de aller største virksomhetene i verden, sier Erlend. Nå bistår vi i Capgemini de samme Fortune 500-virksomhetene i Norge også, men jeg jobber med hovedkontorene, og det er en ikke ubetydelig forskjell.

The one and only

Erlend jobber i avdelingen som heter Insight Driven Enterprise, og jobber aller mest med kunstig intelligens og «intelligent automation», et relativt ferskt fagfelt der god kompetanse kan være vanskelig å finne.

– Det er ganske strenge regler for arbeidsvisum til USA, og faktisk må det bevises at det ikke finnes noen i USA som kan gjøre samme jobben som meg. Det er jo litt moro å tenke på, og viser at vi har vært tidlig ute i Norge. Hadde det ikke vært for at jeg startet å jobbe med fagfeltet mens jeg var i Oslo og Stockholm, ville jeg aldri vært her i New York.

– At jeg har fått disse fantastiske mulighetene i Capgemini setter jeg stor pris på. Først Australia, og nå muligheten til å være med å bygge opp fagområdet her i USA.

Big is beautiful

Alt er som kjent større i USA, og det er nettopp det Erlend og hans kolleger jobber mest med for tiden: Skalering.

– Det er relativt enkelt å implementere og administrere frittstående prosesser, men det er veldig vanskelig å skalere og drive store tiltak. Jeg har i løpet av disse første fire månedene gitt råd til flere Fortune-500-klienter angående skalering av kunstig intelligens og Intelligent Automation.

I dag jobber Erlend med en oppdragsgiver i Tampa i Florida, for å rulle ut en Target Operating Model for Intelligent Automation, som skal sikre skalerbarhet og å høste fordelene av teknologien.

Living in America

Å jobbe og bo i USA er noe helt eget, mener Erlend, og trekker frem blant annet tempoet og det yrende livet.

– Det er aldri et stille øyeblikk, det er alltid noe å gjøre her. Som konsulent er jeg på farten fire dager i uken, for tiden svært ofte til Tampa. Jeg må si jeg elsker å jobbe her akkurat nå. Jeg har studert både i Australia og USA før, og har nå også jobbet i begge land.

– For meg er dette drømmen, og vi får nå se om jeg noen gang vender snuten hjemover.

Få varsling om nye saker fra Capgemini

Til toppen