BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

SAP-powerhouse
SAP-powerhouse (Line Slotnes)
Innhold fra annonsør

Skal bygge et SAP Powerhouse

Om du ønsker å være med på å bygge opp et SAP Powerhouse sammen med Capgemini, er tiden moden for å bli med på laget.

– Jeg elsker å bygge ting opp fra grunnen av, og de som ønsker å være med på å forme vår SAP-satsing er mer enn velkommen til å bli med på reisen. Men de bør skynde seg, for det er jo langt mer moro å være med på en satsing fra starten av, enn å komme inn når ting har begynt å sette seg, forteller Einar Christophersen.

Einar Christophersen er mannen som er hentet inn til å lede Capgeminis største satsing for tiden. I Skandinavia i dag jobber det over 200 kolleger innen SAP området, hvorav 35 i Norge, målet er å ha 100 flinke folk på plass innen et år i den Norske delen av det Skandinaviske SAP miljøet.

– Capgemini satser stort på dette i Skandinavia, og det investeres midler i både rekruttering og opplæring. Da jeg fikk forklart hvor mye de legger bak dette, var jeg ikke i tvil om at jeg hadde lyst til å bli med på laget.

En av Norges mest erfarne SAP-konsulenter

Einar har selv lang erfaring fra SAP, både som konsulent og bruker.

– Jeg begynte å jobbe med SAP i 1994, da jeg på vegne at Microsoftware i Sverige valgte SAP som ERP-leverandør. Tre år senere ble jeg selv konsulent, og har siden den tid jobbet med et 30-talls prosjekter i Norden, Tyskland og Polen for kunder som Komplett, Arcus, Tetra-Pak, SCA Hygiene, Forsvaret og Jordan.

Det er dog ikke nødvendig å ha like lang erfaring som Einar for å bli med på satsingen til Capgemini.

– Vi søker alt fra erfarne SAP-konsulenter til folk uten direkte SAP-erfaring. Vi tenker primært folk med 1-2 års arbeidserfaring, men er også åpne for enkelte nyutdannede. De vil få opplæring og sertifisering, og kan blant annet bli sent på et 3-4 ukers langt kurs i India.

Kunder som investerer

Blant SAP-kundene til Capgmini finner vi de største industriselskapene i Skandinavia innen offentlig, olje og gass, prosess, produksjonsindustri, distribusjon og varehandel.

-I og med at support på de gamle systemene snart opphører, er det mange kunder som skal over til SAP HANA og S4/HANA. Våre kunder investerer dermed tungt om dagen, og da følger vi opp.

Blant SAP-kundene til Capgmini finner vi noen av de største virksomhetene i Norge, i en rekke ulike bransjer.

– Det er nettopp derfor vi ønsker å bygge det vi kaller et SAP Powerhouse, for å kunne håndtere de største kundene. Samtidig skal vi håndtere alle kunder, uansett størrelse. Vi kommer dermed til å ha en litt bredere produktportefølje enn mange andre, som jo er spennende i seg selv. Synes i alle fall jeg.

Få varsling om nye saker fra Capgemini

Til toppen