BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

BRANDSTORY: Få full fleksibilitet med hybridsky
Innhold fra annonsør

Få full fleksibilitet med hybridsky


Å flytte hele datamiljøet opp i én sky er ikke bærekraftig. Du trenger flere skyer og plattformer som jobber sammen for å skape mest mulig verdi; en hybridsky.

Dette er del 1 i en artikkelserie som skal forklare hva som skal til for å lage en vellykket skystrategi og migrere til en hybridsky.

Ofte kommer et ønske om å flytte IT-miljøet sitt til skyen samtidig som eksisterende infrastruktur må på service, eller at man merker at kompetansen man har ikke lenger er tilstrekkelig. I stedet for trappevise investeringer i infrastrukturen, ønsker mange å gå over til en forbruksbasert modell, der man kun betaler for det man faktisk bruker. 

Mange kunder kommer til oss og sier «vi skal til skyen». Det er ikke rart. De siste årene har skytilbudet blitt enormt. Det er en fleksibel måte å lagre data og kjøre arbeidslaster på, men å bare flytte hele IT-miljøet ut i én sky er ingen bærekraftig driftsmodell.

Skyen er en driftsmodell

Det er mange fordeler med skyen. Det kan være billigere og det er veldig fort gjort å få satt opp. Før trodde man at private skyer kom til å forsvinne. Man trodde også at virksomheter ville klare seg fint med én enkelt offentlig skytilbyder. Det har vist seg å ikke stemme.  

En relativt fersk undersøkelse fra IDC viser imidlertid at de færreste klarer seg med bare én sky, og at stadig flere flytter ting ned igjen til eget datasenter.

Ulike typer data og applikasjoner gjør at man har behov for ulike lagrings- og databehandlingslokasjoner, noe som tvinger bedrifter til å implementere en hybridsky. Det vil si en rekke ulike skyer og skytyper – offentlig sky, skytjenester i egne datasenter og fjernlokasjoner (edge) som jobber sammen. 

Med en hybrid sky kan man migrere data og applikasjoner mellom eget datasenter og en offentlig sky som man vil. Data av sensitiv natur kan bli lagret lokalt, mens skyen for eksempel kan brukes til å drifte websider og programvare kjøpt som tjenester.

Full fleksibilitet med hybridsky

En infrastruktur med flere skyer gir valgfrihet, fleksibilitet og muligheten til å flytte arbeidslaster til den mest egnede lokasjonen. Man unngår også å bli låst til én leverandør. 

Forretningsmodellen, hvor du bare betaler for det du bruker, kan være bra. Men hva når du bruker mer og mer og mer? Lagring kan velte et hvert skybudsjett. Må du gå på akkord med dine egne krav til hyppig sikkerhetskopiering, ytelse, også videre for å holde prisen nede?

Hva om du bare bruker en offentlig sky, og tilbyderen setter opp prisene? Har du forpliktet deg til den, er det ikke sikkert man får byttet på lenge. Hva om tilbyderen har nedetid, og du ikke har tilgang til dine kritiske applikasjoner? Med en hybridsky har man full kontroll og kan kjøre applikasjonene der det er mest hensiktsmessig.

Veien videre

Det er mye som må med i beregningen når man skal vurdere nytt IT-miljø. Det kan være utfordrende å få et komplett bilde av tjenestenivå og kostnader. 

Skal du lykkes med en skystrategi er det noen steg du må gå gjennom først. Det første steget er å kartlegge din nåværende infrastruktur og behov.

Det kan du lese mer om i del 2.

Ønsker du å vite mer om hvordan Dell Technologies kan hjelpe din bedrift å bli klar for skyen? Trykk på knappen under for å booke møte med en av våre eksperter.

Book møte