BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Ana Teresa Munoz Delgado – Senior data scientist, Martin Gaard – seniordesigner i Design og brukeropplevelse og Mette Bugge Bergsund – Organisasjonsutvikler i HR Analyse
Ana Teresa Munoz Delgado – Senior data scientist, Martin Gaard – seniordesigner i Design og brukeropplevelse og Mette Bugge Bergsund – Organisasjonsutvikler i HR Analyse (Foto: Line Slotnæs)
Innhold fra annonsør

Et godt sted å være Gjypling

Mette, Ana og Martin har vært sentrale bidragsytere i å gjøre det litt småvondt å bli 35 år gammel i Gjensidige. Da er du nemlig for gammel til å være del av Gjensidige Young Professionals (GJYP).

Det var for 2 år siden Mette og Martin tok initiativ til å etablere et nettverk for unge på tvers av Gjensidiges fagmiljøer i Oslo.

- Vi har alltid vært mange unge her, forteller Mette, men det var ikke noe etablert møteplass hvor man kunne treffe kolleger på tvers av fagmiljøer, for både faglig og sosialt utbytte. Derfor huket jeg tak i Martin og begynte å bygge caset for hvorfor det ville være gunstig å investere litt i å skape nettopp et slikt nettverk. Vi gikk analytisk til verks for å se om vi fant data for å støtte vår antagelse om at litt ekstra satsing på unge ville bidra til å tiltrekke og beholde unge medarbeidere i enda større grad.

- Etter å ha fått gjennomslag for våre argumenter hos ledelsen satte vi i gang en pilot for 1,5 år siden, legger Martin til, og nå er vi hele 200 medlemmer. Vi bygger hele konseptet rundt Gjensidige Young Professionals, eller GJYP som vi kaller det, på nettverksbygging, kunnskapsdeling, interne karriereveier og sosialisering.

Ana er sammen med Mette og Martin i programkomiteen som legger planer for året.

- GJYP består av alt fra et sosial kickoff til faglige arrangementer i året pluss hyppige frokostseminarer, sier Ana. For litt siden hadde vi et opplegg rundt co-working der man på tvers av fagmiljøer sitter i samme rom med sine daglige arbeidsoppgaver. Pausene er lagt opp til kunnskapsdeling, erfaringsutveksling og faglig påfyll. Vi har blant annet diskutert tips til økt produktivitet og hvordan digitalisering påvirker arbeidshverdagen på ulike måter.

Fuck-ups!

GJYP har også tatt initiativ til å dele læring fra feil, eller «fuck-ups» som de selv kaller det.

- Man hører ofte om suksess på faglige seminarer, men sjelden om ting som har gått feil, forteller Mette. Det har vi ønsket å gjøre noe med, for det er ofte feil man lærer mest av. Det er også i tråd med våre kjerneverdier om å skape trygghet, tenke nytt og ta sats. Her skal vi være trygge på at det er lov å ta sats og tenke nytt, og da må man åpne opp for at man kan gjøre feil til tider.

- Vi må leve etter mantraet om å «fail fast, succeed sooner», istemmer Ana.

- Ikke lenge siden inviterte vi konserndirektører og andre ledere til å dele av sine feil under et frokostseminar med 70 påmeldte GJYPmedlemmer, legger Martin til. Som takk for at de delte sine feil fikk de et plaster på såret i form av et plaster.

Millennium X

GJYP handler ikke bare om å gi de unge påfyll, men også å dra nytte av den mangfoldige kompetansen og ideene de har. Her kommer programmet Millennium X inn i bildet.

- De to siste årene har to ulike avdelinger dratt ekstra nytte av ressursene i GJYP der ti medlemmer søkte om å få muligheten til å bidra gjennom månedlige møter der formålet er å utvikle nye ideer, forteller Ana. I fjor var det Skadeavdelingen og i år er Privat som har fått med seg ti medlemmer med i Millennium X.

- I fjor jobbet vi blant annet med hvordan skadeavdelingen kan bruke VRbriller og 360-kamera for å taksere skader, utdyper Mette. Vi utviklet også tanken om en videodyrlege, som andre avdelinger har jobbet videre med.

- Det er nettopp gjennom Millennium X vi ser at det er virkelig et vinnvinn-opplegg, der både vi under 35 får stor verdi, men også virksomheten, avslutter Martin.

Det er med andre ord ingen tvil om at det er godt å være under 35 i Gjensidige. Nå finnes det naturligvis også gode muligheter for faglig påfyll og sosial arrangementer uten øvre aldersgrense, men det er nok litt ekstra godt å være blant den yngre garde i Gjensidige om dagen.