BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Cecilie C. Grimelund Snyen - seniorkonsulent
Cecilie C. Grimelund Snyen - seniorkonsulent (Foto: Veronika Stuksrud)
Innhold fra annonsør

Først da Cecilie hadde sagt opp jobben, gikk det opp for henne at hun allerede var på rett sted

Historien om Cecilies karriere er på mange måter en historie om å komme hjem.

Bergenseren Cecilie tok sin bachelor i informasjonsvitenskap ved hjembyens universitet før turen gikk til Aberdeen der hun tok en master of science i Advanced Information Systems. Da det var dags for å velge jobb, falt valget på EVRY.

- Jeg begynte på haugesundskontoret som Sharepointkonsulent. Der fikk jeg gå på Microsoft University, noe EVRY har tilgang til som partner og kunde av Microsoft. Det gir en fantastisk kick-start på karrieren. Etter seks måneder fikk jeg en form for hjemlengsel og begynte på bergenskontoret. Det er jo en av fordelene med å jobbe i et såpass stort selskap som EVRY, det er ganske lett å bytte by og kontor.

Gresset er ikke alltid grønnere

Etter en tid ville Cecilie så prøve noe annet enn EVRY, men det skulle vise seg at hjemlengselen var sterk denne gangen også.

- Jeg begynte i en konkurrerende virksomhet, men etter åtte måneder fant jeg ut at EVRY passet meg bedre, så da vendte jeg snuten hjem igjen, og har ikke sett meg tilbake siden.

Selv om Cecilie to ganger i sin karriere har vendt hjem til det kjente og kjære, er hun hele tiden ute etter en utvikling i sin karriere.

- Jeg har hele tiden lært noe nytt her i EVRY. Da jeg flyttet til Bergen ble jeg applikasjonsforvalter og jobbet med kunder i alt fra havbruksnæringen til ingeniørvirksomheter. Etter litt tid ønsket jeg å bevege meg mot programmering og utvikling og de to siste årene har jeg vært i EVRY Financial Services og jobbet med banktjenester.

Reisen stopper ikke her, for nå har Cecilie beveget seg videre til akademia.

- Nå er jeg stasjonert hos vår kunde Universitetet i Bergen og jobber som frontendutvikler i et prosjekt som skal gå over seks måneder. Jeg har i grunn fått lov til å være med på mye forskjellige i mine år i EVRY.

En jobb som betyr noe

På UiB jobber Cecilie i et prosjekt som skal ivareta personvern, et tema som så definitivt er satt i søkelyset i Bergen den siste tiden, takket være en 13-åring som hacket seg inn i kommunens IT-systemer.

- Slike episoder får flere til å forstå viktigheten av sikre systemer, og gir oss som jobber med det til daglig en påminnelse av at det arbeidet vi driver på med er kritisk for samfunnet. Systemene vi lager brukes av mange mennesker, så det er på ingen måte noe vi kan ta lett på. Det gjør arbeidshverdagen ekstra spennende og meningsfull.

Stort og smått

I sin tid i EVRY har Cecilie både jobbet på et lite kontor med 30 medarbeidere og et stort kontor med nærmere 500. Dessuten er EVRY enda større når man ser på hele den nordiske virksomheten.

- Det er fint å få litt av begge verdener egentlig. Å være på et lokalt kontor gjør at du kommer nærmere kundene, og det synes jeg at skaper enda mer interessante prosjekter. Samtidig drar vi nytte av å være mange, ved at vi deler kompetanse oss imellom. Vi har avdelingsmøter på tvers av byer og bruker dessuten Workplace med ulike faggrupper. Den kombinasjonen av både små og store forhold er på mange måter helt ideell, i alle fall for meg.