BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Har du lyst til å jobbe med teknologi og innovasjon for å skape fremtidens varehandel sammen med Karl, Veronica, Fredrik og Sindre?
Har du lyst til å jobbe med teknologi og innovasjon for å skape fremtidens varehandel sammen med Karl, Veronica, Fredrik og Sindre? (Foto: Line Slotnæs)
Innhold fra annonsør

Teknologi fra jord til bord

Med den omfattende digitaliseringen som pågår i samfunnet, har NorgesGruppen mer enn nok mat for teknologer som ønsker å skape en bedre hverdag og bidra til et bærekraftig miljø.

Ny teknologi gir oss mange muligheter til å forbedre varestrømmen, fra jord til bord. Avanserte algoritmer og maskinlæring står sentralt i dette arbeidet. NorgesGruppen samarbeider tett med ledende teknologileverandører, og driver i tillegg med omfattende egenutvikling og innovasjon i et tverrfaglig miljø med over 200 egne ansatte.

- Vårt hovedmål er å utvikle løsninger slik at du og jeg får den maten vi har lyst på så enkelt og effektivt som mulig, forteller Espen Kjønsberg i NorgesGruppen.

Automatisering

For ca. 20 år siden automatiserte NorgesGruppen varebestillingen til butikkene ved bruk av salgstall og avanserte algoritmer. Nå er det nye initiativer på gang med AI og maskinlæring, der blant annet transport optimaliseres.

- Vi jobber for å sikre at lastebilene transporterer minst mulig luft, og bruker algoritmer for å oppnå full last på bilene og finne den ideelle kjøreturen. Dette gir oss lavere transportkostnader og tidsbesparelser i tillegg til en betydelig miljøeffekt.

Data fra den automatiske varebestillingen brukes i analyser for å bygge best mulige prognoser. Det gjør at NorgesGruppen i større grad unngår utsolgtsituasjoner og reduserer svinn. Her ligger det mange muligheter fremover med å gi dagligvareleverandører bedre forutsigbarhet, som igjen kan bidra til en mer bærekraftig produksjon.

Fremtidens handleliste

NorgesGruppen utvikler kontinuerlig teknologi som skal forenkle hverdagen for kundene. Her skjer det mye spennende innenfor mobile løsninger med maskinlæring og bruk av smarttelefonen.

- Vi jobber mye med den digitale kundedialogen, der tilbudene blir tilpasset hver enkelt kunde. Vi har også utviklet personlige handlelister med mulighet for stemmestyrt oppdatering ved bruk av Google, og eksperimenterer hele tiden med fremtidens handlevaner. Vi ser et stort potensial for å bidra til et variert og sunt kosthold.

Spennende muligheter for kreative teknologer

NorgesGruppen har lang historikk med innovativ teknologi, og det er lite som tyder på at det kommer til å endre seg fremover. Foruten bruk av algoritmer og maskinlæring for å optimalisere varetransport og økt individualisering av kundedialogen, jobbes det også blant annet med frakt av varer over Oslofjorden ved hjelp av en autonom, elektrisk sjødrone.

- NorgesGruppen er en IT-intensiv virksomhet, der kreative teknologer kan få være med på å skape fremtidens varehandel.

NorgesGruppen har en visjon om å gi folk en bedre hverdag, og det er tydelig at innovativ bruk av ny teknologi skal bidra til en enklere og miljøvennlig fremtid.

Høres dette interessant ut så har vi mange spennende muligheter, les mer på www.NorgesGruppenData.no og www.NorgesGruppen.no.