Forbrukerteknologi

Kundestrøm til Spotify

Skal ha rundet viktig milepæl i antall betalende kunder.

Spotify lanserte i fjor høst sin egen applikasjonsplattform. Nå melder selskapet at de har rundtet 3 millioner betalende brukere.
Spotify lanserte i fjor høst sin egen applikasjonsplattform. Nå melder selskapet at de har rundtet 3 millioner betalende brukere.
31. jan. 2012 - 11:28

Musikk-strømmingstjenesten Spotify, som har røtter i Sverige, skal ha nådd tre millioner betalende kunder. Dermed betaler mer enn en av fem av selskapets brukere for tjenesten. Dette opplyser Ken Parks, innholdsdirektør i selskapet, til den britiske avisen The Telegraph.

I november i fjor oppga selskapet at de hadde 2,5 millioner betalende brukere på sine tjenester. Dermed har selskapet tjent godt på sitt partnerskap med Facebook samt lanseringen i det amerikanske markedet. Spotify inntok USA i fjor sommer.

I mars 2010 kunne digi.no melde at selskapet rundet 1 millioner betalende kunder.

Spotify var tidlig ute med å tilby strømming av musikk, enten gratis med reklame eller mot betaling uten reklame. Det har imidlertid kommet en rekke konkurrenter. I Norge og Sverige har Wimp, eid av Aspiro som har Schibsted som en dominerende eier, fått en betydelig posisjon. Det er ikke kjent hvor mange betalende kunder Wimp har i det nordiske markedet.

    Les også:

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Les mer
Tre jobbtilbud 10 måneder før masteravslutning!
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra