Spotify driver som kjent med strømming av musikk, et marked der det svenske selskapet har skaffet seg en solid posisjon med 24 millioner aktive brukere.
– Nå planlegger de å utvide med videoinnhold også. Utvidelsen vil gjøre dem til direkte konkurrenter med aktører som Netflix og HBO.
Det hevder Business Insider som siterer to anonyme kilder med kjennskap til planene.

%2520og%2520Magnus%2520Oxenwaldt%2520.jpg)
Det er sparsomt med detaljer om hva slags innhold det kan omfatte. Skal det være hold i påstandene om aktørene de vil utfordre, så må tilbudet nødvendigvis inkludere både tv-serier og filmer.
Ifølge Business Insiders kilder er Spotify på utkikk etter partnere som kan bistå med finansiering for spesifikt å kunne skape eksklusivt innhold.
Neppe med det første
Business Insider skriver at Spotify ikke vil kommentere opplysningene.
CNET skriver også at Spotify vurderer å starte en videostrømmetjeneste, men poengterer at planene er på et svært tidlig stadium.
Nettstedet har intervjuet Spotify-sjef og medgründer Daniel Ek, som ikke avviser at de vurderer å ta opp konkurransen med Netflix.
– Jeg vil ikke utelukke det, fordi vi er et selskap som ser på hva vi gjør i et utrolig langsiktig perspektiv. Men akkurat nå fokuserer vi på musikk, sier Ek til CNET.
Konkurransesituasjonen til Spotify ventes uansett å spisse seg til den andre veien, ved at videogiganter Googles Youtube satser mer på musikk. Flere toneangivende medier har meldt at Google er i ferd med å stable en musikkstrømmetjeneste på beina.
Les også:
- [01.08.2013] Spotify blør penger
- [13.03.2013] Spotify: 1 million nye kunder siden jul
- [25.02.2013] – Google vil utfordre Spotify
- [11.12.2012] Vil ha Spotify på børs
- [31.01.2012] Kundestrøm til Spotify