Dell vil vurdere kundetjenester fra Lindorff

I en nordisk rammeavtale om datautstyr heter det at Dell vil vurdere kunderelaterte tjenester fra Lindorff.

Dell Norge inngår en nordisk rammeavtale med Lindorff Holding AS på datautstyr. Avtalen innebærer at Dell blir en strategisk IT-partner i forhold til Lindorffs ekspansive vekstplaner i Norden.

Dell ble valgt for sitt brede produkspekter, konkurransedyktige priser og like betingelser til alle Lindorff-selskapene i Norden. Avtalen vil tre i kraft fra 1. januar 2004.

Lindorff har i løpet av 2003 etablert et av Nordens mest effektive kundesentra på Røyken. Dell har vært en viktig leverandør av IT-utstyr til dette prosjektet, blant annet med servere og skjermer.

I rammeavtalen ligger det en intensjon om at Dell skal kunne bruke Lindorffs tjenester på kundeservice/telefonsalg.

- Det ligger en intensjon i denne avtalen om at Dell Norge skal vurdere å bruke Lindorff for kunderelaterte tjenester, presiserer CIO i Lindorff Holding AS, Odd Ingebretsen, til digi.no.

Hvor langt dette samarbeidet kan tenkes å gå, vil ikke Ingebretsen uttale seg om.

Dells brukerstøtte har hittil vært sentralisert til Sverige. Der er de 60 ansatte nettopp varslet om oppsigelse. Dells Sverige-sjef Karsten Hasselbach antydet tirsdag overfor digi.no at Solvus og Telenor lå best an til å få en kontrakt om brukerstøtte for Dells kunder.

- Vi er overhodet ikke involvert i omstruktureringsprosessen av brukerstøtten, sier Dells Norge-sjef Michael Jacobs til digi.no. - Det som interesserer oss i rammeavtalen mellom Dell Norge og Lindorff, er at Lindorff har høy kompetanse innen telemarketing. Vi kommer til å se nærmere på den biten.

Til toppen