BEDRIFTSTEKNOLOGI

Microsoft-kampanje våger å spøke med blåskjermen

En ny reklamekampanje fra Microsoft spøker med alle PC-brukeres faste følgesvenn BSOD - The Blue screen of death.

18. jan. 2001 - 06:16

En ny reklamekampanje fra Microsoft klistrer alle PC-brukeres følgesvenn BSOD - den blå skjermen som dukker opp innimellom, helst når man er midt i noe viktig - opp over to sider i neste utgave av bladet PC Magazine.

Ifølge nyhetstjenesten The Register er bildene ledsaget av teksten "Farvel blåskjerm - hallo stabil Microsoft", samt et forslag om at man kan klippe ut bildene av BSOD og teipe dem opp på skjermen hvis man savner synet av en PC som går i kne.

Reklamekampanjen skal selge programvaregigantens nyeste operativsystem for proffmarkedet, Win2k Pro, og kan skryte av at det er målt til å være 13 ganger mer pålitelig enn Windows 98, som mange PC-brukere fortsatt sitter med.

Annonsen peker også til et nettsted som har utført pålitelighetsmålinger på de forskjellige versjonene av Windows: Win 2K vinner klart, med 2893 timer mellom hvert krasj. Deretter kommer Win NT med 919 timer, og til slutt Win 98 med 216 timers oppetid i gangen.

Hjemmemarkedet må enten prøve Windows Me - en oppgradering av '98 - eller vente på Windows Whistler, som ifølge The Register kommer utpå våren en gang.

Alternativt kan man kjøpe seg en Mac, eller kanskje prøve Linux, bare så det er nevnt.

P.S.

Idet denne artikkelen skulle sendes til publisering, bestemte journalistens Windows Me-maskin at det var på tide med en pause. Maskinen frøs, og måtte restartes før arbeidet kunne avsluttes.

D.S.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Tekjobb
Se flere jobber
En tjeneste fra