KOMMENTARER

Spar meg for den jævla appen din

KOMMENTAR: Plager du også kundene dine?

Nei, det var ikke dette jeg ønsket meg. Og hvorfor husker ikke nettstedet at jeg takket nei også forrige gang jeg var innom?
Nei, det var ikke dette jeg ønsket meg. Og hvorfor husker ikke nettstedet at jeg takket nei også forrige gang jeg var innom? Bilde: skjermdump
14. mai 2013 - 09:21

Du har laget en app, så nå ønsker du at alle skal laste ned herligheten.

Svaret på den nøtta er oftere og oftere å slenge opp en diger reklameplakat midt i fleisen din når du surfer innom en webside, enten med smartmobil eller nettbrett.

Det er som om sprett-opp-vinduet er tilbake.

Men ubehagelige overraskelser løfter selvsagt ikke kundeopplevelsen. Det trenger du ikke være ekspert i brukskvalitet for å forstå.

En og annen nettavis har vel prøvd ut lignende metoder, men aldri uten massive protester fra leserne.

Vi finner oss rett og slett ikke i at noen aggressivt tar over hele skjermbildet. Like lite som du ville funnet deg i å få en rullgardin med «dagens tilbud» deisende ned i hodet hver gang du stakk hodet inn døra på nærbutikken.

Alle nettjenester trenger ikke å være en app. Kanskje greier det seg med websiden. Det er ikke en gang sikkert at jeg vil ha mobilutgaven. Gi meg gjerne et valg. Ikke ta valget for meg.

Bloggeren Terence Eden har denne uken fått en viss oppmerksomhet for sin frustrasjon, som nettopp er rettet mot app-galskapen. Han har jo helt rett: I don't want your fucking app.

    Les også:

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.