IT-NORGE

Staten får nettskryt

Forbrukerrådet imponert over servicenivået.

SATSER DIGITALT: Lånekassen er en av to etater som får full score for service på nett, samtidig gjør de det dårligst på å svare på telefon. Kanskje er det en bevisst strategi at de foretrekker å informere digitalt, bemerker Forbrukerrådet.
SATSER DIGITALT: Lånekassen er en av to etater som får full score for service på nett, samtidig gjør de det dårligst på å svare på telefon. Kanskje er det en bevisst strategi at de foretrekker å informere digitalt, bemerker Forbrukerrådet.
26. feb. 2015 - 14:39

Oslo (NTB): Ni av elleve statlige virksomheter får godkjent i en test av service og kunnskap. Brønnøysundregistrene og Statens innkrevingssentral stryker, mens Nav er klart dårligst på nettstedsinformasjon.

Det er Forbrukerrådet som har sjekket kvaliteten på informasjon og service gitt på nett, epost og telefon.

– Nivået på service og kunnskap imponerer, men flere offentlige virksomheter kan bli enda bedre på noe, sier forbrukerdirektør Randi Flesland.

På en skala fra null til hundre ligger Toll- og avgiftsdirektoratet og Skatteetaten på topp med henholdsvis 88,5 og 87,5 poeng. Strykgrensa er på 75 poeng, og under den ligger Brønnøysundregistrene og Statens innkrevingssentral med 74,3 og 74,8 poeng.

Nav består med et skrik: 75,0 poeng. Det er særlig dårlig nettstedsinformasjon som trekker ned, der får de kun 54 poeng. Til sammenligning scorer Skatteetaten og Lånekassen full pott for nettsidene sine. (©NTB)

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.