TELENOR

Telenor melder at feilen i mobilnettet er rettet

Telenor-kunder hadde problemer med å ringe i rundt tre timer på mandag. Om lag 30 prosent av kundene skal ha vært berørt av feilen.
Telenor-kunder hadde problemer med å ringe i rundt tre timer på mandag. Om lag 30 prosent av kundene skal ha vært berørt av feilen. Bilde: Per Ervland
NTB
29. aug. 2016 - 14:39

Oslo (NTB): Telenor-kunder kan igjen ringe som vanlig via mobilnettet etter at mange kunder over hele landet hadde store problemer med å ringe ut i rundt tre timer mandag.

Feilen oppsto rundt klokken 11.15 mandag formiddag og rammet rundt 30 prosent av Telenors kunder, som opplevde å ikke kunne ringe ut med mobilen.

På selskapets Facebook-side skrev kunder over hele landet at de hadde problemer med både å ringe ut og motta samtaler.

Klokken 14.06 opplyste Telenor at feilen var rettet, og at mobiltrafikken gikk som normalt.

– Feilen ble rettet rett etter klokken 14. Det er litt for tidlig å slå fast hvorfor dette skjedde, men vi har jobbet på spreng hele tiden for å finne ut hvor feilen lå, sier informasjonssjef Tormod Sandstø i Telenor Norge til NTB.

Han beklager de problemene feilen medførte for selskapets kunder.

Vanlig datatrafikk, mobildata, Facetime, Skype og tale over 4G gikk som normalt. (©NTB)

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.