Unicef valgte norsk søkeselskap

Comperio er blitt FN-organisasjonens hovedpartner for å videreutvikle nettstedet.

Den norske leverandøren av løsninger innen søk, Comperio, melder at de har fått FNs barnefond, Unicef som kunde. Comperio er status som organisasjonens hovedpartner for arbeidet med å videreutvikle nettstedet unicef.org med vekt på strategisk bruk av søkefunksjonalitet.

– Unicef legger stor vekt på sine nettsider for å nå givere og støttespillere, sier administrerende direktør Jørn Ellefsen i Comperio. – Avtalen med Unicef er et uttrykk for at vi er en norsk bedrift som leverer søkeløsninger i elitedivisjonen internasjonalt.

I tillegg til søk bidrar Comperio også til design og utvikling av nettstedet. Selskapet har dessuten levert et egenutviklet verktøy, Comperio Front, som lar organisasjonen kontrollere og administrere sine søkeløsninger. Det omfatter blant annet et verktøy for å analysere besøk- og bruksmønstre slik at man fortløpende kan legge en nettjeneste bedre til rette for brukerne.

Comperios løsninger bygger på teknologi utviklet av Fast.

    Les også:

Til toppen