Akers Mic går nye veier for å få opp totalomsetningen via web som beløp seg til fattigslige 3,5 millioner kroner i fjor (ifølge ansvarlig redaktør Geir Ødegård i Akers Mic Online - Trond Wikborg har tidligere oppgitt 3,9 millioner til digi.no)
Musikkbutikken prøver seg på en egen separat web for hjemmekino-titterne, i tillegg til sin opprinnelige som har inneholdt alt fra salg av CDer og dataspill til videoer og hi-fi-utstyr. De har knyttet til seg en privatperson fra Vesterålen som skaffet seg domenenavnet hjemmekino.no og samarbeider om en tjeneste som de hevder er basert på "community building" prinsippet, det vil si en mellomting mellom en fantjeneste og en kommersiell tjeneste.
Ifølge Akers Mic skal opphavsmann Rune T. Larsen fra Vesterålen, med fagbrev innen audio/video, fungere som redaktør og skrive uavhengig også om produkter som Akers Mic ikke fører i butikken. Samtidig vil det være en kommersiell kobling til butikken på aktuelle varer som er omtalt.
Tjenesten skal inneholde alt som skjer innen hi-fi, film og hjemmekino og vil blant annet inneholde produkter, omtaler og tester. Blant annet ligger det ute 23 ulike guider som beskriver alt fra hvordan plassere høytalere til forskjeller på THX og Dolby Digital.