Juss og samfunn

År 2000 ikke noe problem i Bergen - bare pilsen blir god

Hansa Borg Bryggerier markerer tusenårsskiftet med å lansere Y2K på boks. Bryggeriet har tatt varemerkebeskyttelse på navnet Y2K, et ikke ukjent begrep i IT-bransjen.

Therese Werenskiold
24. sep. 1999 - 14:32

- Hansa ønsker å markere tusenårsskiftet ved å fokusere på teknologi og moderne, utradisjonell design. Øl er forbundet med tusenårslange tradisjoner i Norge, derfor er det spennende å kunne reflektere vår egen tidsalder, sier marketingsjef Lisbeth Hope i Hansa Borg Bryggerier.

Y2K-øl fra Hansa.
Y2K-øl fra Hansa.

Tappet på fremtidens emballasje (en boks), med utradisjonell design og et stålblankt futuristisk utseende, symboliserer Y2K på boks den teknologiske tidsalderen, skriver bryggeriet i en pressemelding.

Y2K er en forkortelse for "Year 2 Kilo" altså ganske enkelt "År 2000". Men i praksis er Y2K betegnelsen på problemene tusen-årsskiftet ventes å skape for datasystemene

Y2K er et begrep som allerede er velkjent hos mange - og spesielt i Hansa-ølets målgruppe mellom 18 - 25 år, tror Hansa.

Hansa hevder å ha tatt varemerkebeskyttelse på Y2K akkurat som en rekke andre aktører påstår...

Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.
Se flere jobber
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Les mer
Hvordan lage en stillingsannonse på Tekjobb?
Få annonsen din her og nå frem til de beste kandidatene
Lag en bedriftsprofil
En tjeneste fra