Fjoråret har for mange bedrifter vært et prøveår for rekruttering av nye medarbeidere via Internett. Jobline Norge AS har foretatt en markedsundersøkelse som viser at nettrekruttering nå er en økende post i bedrifters budsjetter.
- Vi opplever at markedet er i ferd med å modnes. En undersøkelse vi gjennomførte blant større norske selskaper viser at de nå satser på nettrekruttering som en naturlig rekrutteringskanal sammen med de allerede etablerte kanalene. I dagens arbeidsmarked, hvor krigen om de beste medarbeiderne utkjempes hver dag, er det viktig å bruke flest mulig kanaler. For en rekke selskaper er Internett en meget effektiv kanal, sier Jobline-direktør Haakon Gellein i en pressemelding.
Han understreker at dyktige medarbeidere er en knapphetsfaktor - det samme er tid. Derfor vil rekruttering via Internett for mange selskaper øke mengden av potensielle medarbeidere og redusere tiden for å søke frem gode kandidater.
Vi gjør oppmerksom på at digitoday.no har et samarbeid med Jobline Norge.