Frustrasjonen sprer seg over hele verden.

Blackberry halter på fjerde døgnet

Problemer med e-post og lynmeldinger rammer kunder i alle verdensdeler.

Det som tirsdag ble oppsummert som nedetid for Blackberry i Europa – og som skulle være i ferd med å fikses – har nå spredd seg til fem verdensdeler og vedvarende problemer med å levere e-post og lynmeldinger.

Problemene med tjenestene er blitt skjerpet av RIMs manglende evne til å kommunisere med kundene. Innrømmelser om at noe var galt satt langt inne, og ble først kommunisert utelukkende via kryptiske meldinger på Twitter. Det tok lang tid før Blackberry Service Update ble lagt ut på selskapets nettsted.

I den siste oppdateringen, lagt ut klokka 06.30 i morges norsk tid, heter det:

In Europe, Middle East, India and Africa, we are seeing a significant increase in service levels. Service levels are also progressing well in the U.S., Canada and Latin America and we are seeing increased traffic throughput on most services, although there are still some delays and services levels may still vary amongst customers. Our global teams are continuing to work as quickly as possible to restore full and consistent service across all regions.
Ifølge Reuters er det flere tegn som tyder på at RIMs tjenesteproblemer vil akselerere bedrifters overgang fra eksklusiv satsing på Blackberry til større frihet for de ansatte til å velge mobiltelefon.

Det er også kommet flere analytikeruttalelser om at RIM må legge om stilen, erkjenne at de ikke lenger er markedsledere, og kanskje bytte toppledelse.

Til toppen