AR Sandbox og utvidet virkelighet i undervisningen

Bruker AR-sandkasse i undervisningen: – Elevene presterer mye bedre

Flere skoler på Sørlandet har tatt i bruk Microsoft Kinect-basert løsning for utvidet virkelighet – i en sandkasse.

En AR-sandkasse baserer seg på programvare som lar en projektor projisere et bilde som endrer seg basert på 3D-data som innhentes fra et 3D-kamera av for eksempel typen Microsoft Kinect.
En AR-sandkasse baserer seg på programvare som lar en projektor projisere et bilde som endrer seg basert på 3D-data som innhentes fra et 3D-kamera av for eksempel typen Microsoft Kinect. (Foto: NT-gruppen)

Flere skoler på Sørlandet har tatt i bruk Microsoft Kinect-basert løsning for utvidet virkelighet – i en sandkasse.

Vi skrev nylig om hvordan Elvebakken videregående skole har tatt i bruk utvidet virkelighet (AR) i undervisningen. Mens denne skolen bruker AR gjennom nettbrett som setter 3D-modeller på skjermen inn i de virkelige omgivelsene, har flere skoler på sørlandet valgt en helt annen løsning – en såkalt AR-sandkasse.

Til toppen