AR Sandbox og utvidet virkelighet i undervisningen

Bruker AR-sandkasse i undervisningen: – Elevene presterer mye bedre

Flere skoler på Sørlandet har tatt i bruk Microsoft Kinect-basert løsning for utvidet virkelighet – i en sandkasse.

En AR-sandkasse baserer seg på programvare som lar en projektor projisere et bilde som endrer seg basert på 3D-data som innhentes fra et 3D-kamera av for eksempel typen Microsoft Kinect.
En AR-sandkasse baserer seg på programvare som lar en projektor projisere et bilde som endrer seg basert på 3D-data som innhentes fra et 3D-kamera av for eksempel typen Microsoft Kinect. (Foto: NT-gruppen)
EKSTRA

Flere skoler på Sørlandet har tatt i bruk Microsoft Kinect-basert løsning for utvidet virkelighet – i en sandkasse.

Vi skrev nylig om hvordan Elvebakken videregående skole har tatt i bruk utvidet virkelighet (AR) i undervisningen. Mens denne skolen bruker AR gjennom nettbrett som setter 3D-modeller på skjermen inn i de virkelige omgivelsene, har flere skoler på sørlandet valgt en helt annen løsning – en såkalt AR-sandkasse.

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Kjøp
Én måned gratis
Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no | Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no
Til toppen