SIKKERHETSSERTIFIKATER

Canal Digitals SSL-sertifikat løp ut på dato. Trøbbel også med T-We-appen

«Privacy error». Tilkoblingen din er ikke sikker. Slik lyder feilmeldingen på nettsidene til Canal Digital Kabel mandag morgen.
«Privacy error». Tilkoblingen din er ikke sikker. Slik lyder feilmeldingen på nettsidene til Canal Digital Kabel mandag morgen. Skjermbilde: digi.no
28. mai 2018 - 10:18

Bredbåndsselskapet Canal Digital har flere tekniske problemer som rammer kundene mandag morgen. De oppgir selv at nettstedet kabel.canaldigital.no har en feil.

Årsaken er at SSL/TLS-sikkerhetssertifikatet er utløpt. Det gir en feilmelding i nettleseren om at tilkoblingen ikke er sikker.

Samtidig opplever kunder også problemer med å logge seg på underholdningsportalen T-We. Selskapet sier de har sendt ut en oppdatering til tjenesten. De ber kundene forsøke å logge seg inn på nytt.

To ulike feil

Det er to forskjellige tekniske problemer som ikke har noe med hverandre å gjøre, ifølge informasjonssjef Magnus Line i Canal Digital Kabel.

– Det er som du sier noe feil med sertifikatene som gjør at websidene er nede. Så har vi en annen feil som rammet helt nye kunder eller de som ikke har brukt T-We-appen på en stund. Disse feilene har ingen sammenheng. Det jobbes med å få tjenestene opp igjen, sier Line til digi.no ved 10.15-tiden.

– På facebooksidene til Canal Digital Kabel er det kunder som spør om dere har gode nok rutiner når dere lar sikkerhetssertifikatet utløpe?

– Vi har en IT-avdeling som har gode rutiner. Hva som har skjedd tør jeg ikke si riktig ennå. IT er på saken og vi håper det løser seg raskt, svarer informasjonssjef Magnus Line.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.