Nesten-fusjonen mellom britiske BT og amerikanske AT&T ble annonsert i juli i fjor, og betyr opprettelse av et nytt joint venture der de to selskapene plasserer virksomheter som tilsammen bidrar med en omsetning på nærmere 80 milliarder kroner.
Det er de internasjonale kundene som skal nås med det nye selskapet, som fra starten senere i høst skal inneholde to selskapenes internasjonale telenett, all internasjonal trafikk og kundeporteføljer.
Gjenfødelsen av Concert-navnet kommer fordi BT og AT&T ikke har kommet på noe bedre navn, og faktisk syntes kundene navnet også var det beste alternativet.
Konsernsjefen i det nye selskapet, David Dorman, sier i en pressemelding at eierselskapene vurderte flere enn 100 ulike navneforslag, men at BT og AT&T til slutt lot kundene bestemme. Logoen blir pusset opp og markedsført på nytt nå når AT&T også skal selge produkter under dette varemerket.
Hovedfokus for det nye selskapet blir tjenester for multinasjonale selskap, carriere og ISP'ere.