Data science og ML kan fikse noen av spillbransjens største utfordringer

Bedre bruk av data og maskinlæring kan hjelpe spillutviklere med å teste spill og stoppe juks.

Forsidebildet til spillet Fortnite.
Forsidebildet til spillet Fortnite. (Illustrasjon: Epic Games)
EKSTRA

Bedre bruk av data og maskinlæring kan hjelpe spillutviklere med å teste spill og stoppe juks.

I mars 2019 kom battle royal-spillet Fortnite opp i 250 millioner registrerte spillere. I tillegg til å være en banebrytende kjempesuksess, er spillet en datamaskin av dimensjoner med omkring 80 milliarder events hver eneste dag.

månedlig

Kr 235
Kr 59 per uke
Kjøp
Én måned gratis
Ubegrenset tilgang til tu.no og digi.no | Historisk arkiv: Teknisk Ukeblad fra 1854 til i dag | Rabatt på konferanser
 

Betal med Visa, MasterCard eller PayPal. Ved årlig periodisering tilbys også bedriftsfaktura.

Abonnementet autofornyes og kan sies opp når som helst.

Vilkår og bruksbetingelser

Spørsmål vedrørende abonnement? Kontakt oss på ekstra@tu.no
Til toppen