JUSS OG SAMFUNN

DoubleClick uten overskudd i år

Det elendige annonsemarkedet har tvunget verdens største annonsenettverk DoubleClick til å advare investorene på Wall Street om dårligere resultater enn ventet i år. Skuffelsen er stor blant analytikerne, som kan se langt etter overskudd i år.

Sigvald Sveinbjørnsson
17. apr. 2001 - 08:04

Annonsenettverket DoubleClick, som er markedsleder innenfor nettannonsering, merker de harde tidene i markedet. På skjærtorsdag sendte selskapet ut et resultatvarsel som skaket opp Wall Street.

Selskapet meldte om at proforma-resultatet for 2001 ville ende med tap. Det melder Reuters.

Analytikere som følger selskapet hadde ventet at selskapet ville komme til å bli lønnsomt ved utgangen av dette året. Men dette håpet ser ut til å svinne på grunn av et elendig annonsemarked på nettet.

DoubleClick aksjen falt ni prosent torsdag. Markedet var stengt langfredag.

Resultatvarselet fra DoubleClick er ikke det første signalet på at annonsemarkedet på nettet er i særdeles dårlig form. Hele mediemarkedet på nettet har i årets første kvartal slitt hardt, og få forventer bedring i andre kvartal.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.