JUSS OG SAMFUNN

Everyday.com kutter også i Norge

MTG sin portaltjeneste Everyday.com skal slanke organisasjonen med 14 mann, inkludert sjefen Vegard Tronhus i Norge. Selskapet opprettholder imidlertid sin ambisjon om å bli størst og best i Norden.

Helge Lunde
1. des. 2000 - 11:52

Mediekonsernet Modern Times Group AB har satset mange penger på å bygge opp sin egen portaltjeneste og har hatt en sterk ambisjon om å bli blant de største og ledende portaler i Norge. Portalen her siden de ble etablert sanket mange medlemmer i sitt register, sterkt drevet av fellessatsninger med TV3 sine to TV-programmer Baren og Robinson.

Dette er en suksess som Everyday vil bygge videre på, ifølge konsernsjef Claes Peyron i Everyday Communication AB.

- Vi velger nå å fokusere enda sterkere på underholdning, og på innhold som kan benyttes i flere medier, og mindre på produktutvikling. Fellessatsningen "Baren" viser at konseptet med innhold levert både gjennom TV ruten og på PC skjermen fungerer. Og vi tror at denne satsingen kan gjennomføres effektivt med en annen organisasjonsstruktur enn den Everyday har hatt hittil, sier konsernsjef Claes Peyron i Everyday.com.

Selv om man legger et øket trykk på konvergensprodukter fra flere medier, ser Claes Peyron ikke for seg at man vil gjøre noen strukturelle endringer og underlegge andre portaler fra MTG konsernet til Everyday.com.

Som ett av flere tiltak for å redusere kostnadene og raskere nå lønnsomhet, har Everydays eiere, NetCom AB og MTG AB, besluttet å redusere staben med totalt 14 personer i Norge og Sverige.

Gjennom den siste tiden har den norske organisasjonen hatt fem mann på lønningslisten ledet av profilerte Vegard Tronhus. Denne gruppen skal nå reduseres til to personer, og de to gjenværende skal etter sigende være Kjetil Sinding og Jan Ove Brekke.

Vegard Tronhus har allerede kun kort tid etter at hans avgang var annosert mottatt flere tilbud om nye jobber, men enn så lenge ikke bestemt seg for hvor han blir av.

- Jeg blir i Everyday til senest 15. januar, sier Tronhus til digitoday.no.

- Slik får vi en ryddig overgang til de som skal overta, sier han.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.